دبیر اجرایی هفته های ملی و بین المللی شیراز از برگزاری برنامه های فرهنگی شهرداری شیراز در خوی خبر دادوگفت: فرهنگ، یگانه پلی است که در دوران و شرایط مختلف می تواند مانند جوی روان آب، از تمام مرزها بگذرد و همچون دستان مهربان دوستی ها، نیکی ها را برای مردمان دنیا به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه،

علی نیری افزود : امروزه صدور و ایجاد شرایطی مبنی بر معرفی فرهنگ، هنر، آداب و رسوم ملتها امری بدیهی و ارزشمند است.

وی تصریح کرد : خوشبختانه با توجه به پتانسیل استان متمدن و سراسر هنر فارس و شهر شهیر شیراز که شیرازه فرهنگ و هنر این سرزمین است می توان از این ظرفیت بالقوه نهایت استفاده را برد.

وی افزود : فرهنگ، هنر و ادب عناصری هستند که گاها قوی ترین دیپلماسی را می توانند داشته باشند.

دبیر اجرایی هفته های ملی و بین المللی شیراز اضافه کرد: پاسداشت فرهنگ و هنر این مرز و بوم و با توجه به اهمیت و جایگاه هفته های فرهنگی شرایطی ایجاد شد تا زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی شیراز در شهر سراسر صفای خوی ایجاد گردد.

نیری خاطر نشان شد: با توجه به پیشنهاد شهرداری و شورای اسلامی خوی در هفته شیراز (اردیبهشت 92)مبنی بر امضای تفاهم نامه فی مابین این دو شهر فرهنگی و به خاطر وجود ارزشمند آرامگاه حضرت حافظ، سعدی و بسیاری از مشاهیر برجسته و همچنین وجود آرامگاه شمس تبریزی در شهر خوی به امضا رسید

وی تاکید کرد : پیرو دعوت شورای اسلامی و شهردار خوی کاروان فرهنگی شیراز ویژه برنامه های هفته فرهنگی شیراز را در شهر خوی اجرا می کند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری برنامه های فرهنگی شیراز در خوی گفت: معرفی ویژگی ها و شاخص های فرهنگ و تاریخ استان فارس و شهر شیراز، توجه خاص به احیای بخش هایی از فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی، تحکیم اتحاد ملی و تبادل فرهنگی اقوام، نشاط فرهنگی و احترام به سلایق مختلف فرهنگی و توجه به پیوندهای فرهنگی مناطق مختلف ایران از جمله اهدافی ست که شهرداری شیراز در برگزاری این برنامه ها مد نظر داشته است.

وی در پایان گفت : امیدواریم برنامه های فرهنگی شیراز در خور شان مردم بزرگوار و فرهنگ دوست خوی برگزار شود/س

برچسب ها: برنامه ، فرهنگی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.