در جوامع امروزه باكتري به نام بوتوليسم وجود دارد كه با استفاده از غذاهاي نادر، مرگبارترين مسموميت غذايي را پديدار مي كند.

تيرنگ نيستاني متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تمامي افراد بايستي در هنگام مسافرت و يا حتي زمان هايي كه بيرون از منزل هستند و از غذاهاي آماده استفاده مي كنند دقت كافي را به عمل آورند چرا كه در صورت عدم رعايت خطرات بسياري فرد را تهديد مي كند.

وي افزود: در جوامع امروز باكتري به نام بوتوليسم كه در واقع مرگبارترين مسموميت غذايي است وجود دارد كه به شكل ميله اي از قوي ترين سم عصبي و عضلاني است.

وي در ادامه گفت: راه هاي انتقال اين باكتري خطرناك، از طريق مصرف غذاهاي آلوده و خصوصا غذاهاي كنسروي و مانده وارد بدن مي شود.

وي اشاره كرد: زماني كه غذا به صورت طولاني در محيط باز قرار مي گيرد شرايطي براي تشديد توليد سم مساعدتر شده و توليد سم كشنده باعث دو چندان شدن گاز اين باكتري مي شود.

وي اظهار داشت: اكثر مواد غذايي همچون سوسيس، كالباس و همبرگر امكان سريع فاسد شدنشان بيشتر است چرا كه بايستي در تهيه و خريد اين نوع مواد غذايي، نوع مرغوب را انتخاب كنيم و از غذاهاي كنسروي كه زنگ زدگي، تورم و سوراخي دارند پرهيز شود./ع2

برچسب ها: غذایی ، مسمومیت ، باکتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار