مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي حفظ و نگهداري حريم راه‌ها را اولويت اساسي در ارتقاي ايمني و بهبود شرايط ترافيكي جاده‌ها دانست.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ابراهيم صنيعي با بيان اين مطلب گفت: در راستاي حفظ حريم راه‌ها به طور مستمر اقدامات متنوعي توسط عوامل راهداري در تمامي محورهاي استان انجام مي‌گيرد كه از جمله آنها مي‌توان به شناسايي و برخورد با تابلوهاي غيرمجاز تبليغاتي، شناسايي ساخت و سازهاي غير مجاز و اخطار و توقف ساخت و سازها و در مواردي تخريب ساخت‌هاي غير مجاز نام برد.

وي ادامه داد: بررسي درخواست مجوز ساخت و ساز و بررسي درخواست مجوز حفاري‌هاي طولي و عرضي از ديگر اقداماتي است كه به منظور حفظ حريم راهها انجام شده است.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي اظهار داشت: در كشور ما حمل و نقل زميني به عنوان وجه غالب، ارتباط تمامي نقاط جمعيتي و مبادي ورودي و خروجي كشور را با يكديگر برقرار ساخته است.

وي افزود: تعداد خودروها، حجم تردد و جابجايي بار و مسافر در دو دهه اخير افزايش چشمگيري داشته است؛ به همين دليل توسعه، تعريض، بهسازي و نگهداري خطوط حمل و نقل زميني كه قريب به 90 درصد جابجايي بار و مسافر از طريق آن صورت مي‏پذيرد امري اجتناب ناپذير بوده و به عنوان فعاليت رايج در سطح راه‏هاي استان به صورت مستمر جريان دارد.

مدير راهداري استان با اشاره به ضرورت انجام فعاليت‏هاي راهداري تصريح كرد: در همين راستا گستره وسيعي از فعاليت‏هاي اداره كل راه و شهرسازي استان صرف نگهداري و حراست از شبكه موجود راه‏ها و تأمين سطح خدمت مطلوب و ايمني عبور و مرور به منظور حفظ و بهره برداري بهينه از سرمايه گذاري‏هاي انجام شده در اين بخش مي‏شود. امري كه امروز در فرهنگ سازماني عمليات راهداري نام گرفته است حاصل توجه به نيازهاي ترابري و تردد در استان و همت برنامه ريزان و مسئولان و نگهداري بيش از 10 هزار كيلومتر راه مي‏باشد كه در حال حاضر اداره كل راه و شهرسازي متولي آن است.

 صنيعي با اشاره به اين كه هم اكنون اقدامات گسترده و بي شماري در حوزه نگهداري و تأمين ايمني در سطح محورهاي مواصلاتي استان در حال انجام است، خاطر نشان ساخت: تعميرات اساسي پل‏هاي بزرگ استان، ساماندهي پاسگاههاي پليس راه استان، ساماندهي رمپ هاي ورودي و خروجي، حذف و اصلاح نقاط پرحادثه، مرمت ديوارهاي ضامن و حائل و ابنيه فني، لكه گيري، شانه سازي، خط كشي، روكش آسفالت و مرمت رويه‏هاي آسفالتي، نصب علائم و گاردريل، پاكسازي حريم راه‏ها، تأمين و تجهيز ماشين آلات و تجهيزات راهداري را مي‏توان به عنوان بخشي از اين فعاليت‏ها برشمرد.

مديرراهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي، تأمين و ارتقاي ايمني در محورهاي استان را از اولويت هاي مهم راهداري برشمرد و يادآور شد: بررسي‏ هاي به عمل آمده در زمينه فعاليت‏هاي ايمني، اين موضوع را روشن ‌مي‌سازد كه مي ‏توان با به كارگيري روش‏هاي علمي و اهميت دادن به موضوع ايمني در حمل و نقل جاده‏اي بخش قابل توجهي از ضايعات را كاهش داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حفظ ، ایمنی ، راه ، حریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار