گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمين "سيد علي طاهري" نماينده مردم گرگان و سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمين "سيد علي طاهري" نماينده مردم گرگان و سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

وي در ابتدا ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: خداوند بهترين درودها را به روح آن امام و شهداي زمان دفاع مقدس نثار بفرمايد كه امروز هر چه داريم از ايثارگريهاي آن عزيزان است.

طاهري ادامه داد: خداوند متعال در قرآن كريم و سوره بقره آيه 177 در بيان ويژگي هاي ابرار و متقين ،صبور بودن در مشكلات ضررها و سختي ها و از همه مهمتر جنگها را برشمرده است يعني متقين در تمامي موارد بايد اهل صبر باشند.
 
نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: دوران دفاع مقدس را همگي به ياد داريم خيلي از كساني كه حتي اهل نماز و روزه بودند اهل جنگ نبودند،نه بصورت فيزيكي و نه براي كمكهاي معنوي ،اين همان نگاه ويژه قرآن كريم به بحث جنگ و جهاد است زيرا دنيا محل امتحان الهي است.

وي دوران دفاع مقدس را از سنگين ترين امتحانها دانست و ادامه داد: نتيجه آن اين شد كه دشمن حتي نتوانست يك وجب خاك ايران را تصاحب كند . شرايط را مرور كنيد ،دوران دفاع مقدس ما اگر با جنگ جهاني دوم مقايسه شود خواهيم ديد شرايط بسيار سختر بوده است. در جنگ جهاني دوم قدرتها بصورت پراكنده در حال جنگ با يكديگر بودند در صورتي كه در جنگ تحميلي ايران و عراق تمامي قدرتها در يك طرف و ايران اسلامي در طرف ديگر قرار داشت،كل جنگ جهاني دوم 6 سال بطول انجاميد اما دوران دفاع مقدس ما 8 سال ،اين چنين جنگي تنها با عنايت خداوند و رهنمودهاي بينظير امام راحل بود كه به نفع ايران اسلامي به پايان رسيد و دنيا حساب ويژه اي براي ما باز كرد و حتي اعتراف به قدرت ايران نيز مي نمايند.

حجت‌الاسلام طاهري خاطر نشان کرد: به بركت آن دفاع مقدس مظلومانه چنان عزتي پيش آمده كه مرزهاي ما تا سوريه،لبنان و فلسطين پيش رفته است و جنگ سوريه ،جنگ 22 روزه و جنگ 33 روزه در واقع جنگ با نظام مقدس جمهوري اسلامي است. در جواب برخي از افراد كه چرا به لبنان بايد كمك كرد اين است كه در واقع طرف درگير در جنگ ايران اسلامي است اگر خداي ناكرده اگر اين خطوط شكسته شود مرزهاي ما هم به عقب بر ميگردد.رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند كه در جنگهاي 22 و 33 روزه ما كمك كرديم زيرا نبرد اصلي در آنجا با ماست.

وي افزود: البته در سوريه اين بدين معني نيست كه ما كمك نظامي مي كنيم،كمك ما در آنجا كاملا فكري است . بطور مثال بسيج پديد آمده در آنجا الگوبرداري از بسيج در كشور ماست.

وي در ادامه تصريح کرد: :در اين بين كمك بين المللي هم به سوريه انجام مي دهيم، عقب نشيني آمريكاي جهانخوار در روزهاي اخير فقط و فقط بخاطر ايران بود ،در حال حاضر نيز بگفته كارشناسان براي حل مشكل سوريه ايران حتما بايد باشد. البته در اين ميان در كشور ما هم برخي از افراد با اظهار نظرهاي بيهوده و بدون پشتوانه و با مشاوره هاي غلط و اشتباه ، آب را در هاون دشمن ميكوبند و وقتي چند روز تيتر اول رسانه هاي دشمن شدند آن گفته ها را تكذيب مي نمايند.
علي ايحال در فضاي امروزي كشور ما نبايد اين مسئله جا بيافتد كه دوران دفاعمان تمام شده است ،شايد دوران دفاع نظامي تمام شده اما ما دائما در دفاع قرار داريم.

وي يادآور شد: نامگذاري سال 1392 بنام حماسه سياسي و اقتصادي نيز نشان از روحيه جهادي و حماسي در كشور است اگر بياد داشته باشيد دوران دفاع مقدس، بنام حماسه دفاع مقدس نامگذاري شده بود.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اذعان داشت: براي رفع مشكلات بخصوص مشكلات اقتصادي با توجه به تحريمها و برخي ناكارآمديهاي داخلي احتياج به روحيه حماسي و دفاعي است .در دوران دفاع مقدس همه دلسوزان نظام پاي كار آمدند و حماسه آفريدنند ،امروز نيز نياز به آمدن همه دلسوزان است . اين حركت را در حماسه سياسي در انتخابات اخير ديديم و انشاا.. در حماسه اقتصادي نيز همگي به جلو بيايند.

طاهري در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه دولت جديد نيز مستقر شد و از ميان 18 وزير معرفي شده به مجلس 15 نفر راي اعتماد گرفتند تا شعارهاي آقاي روحاني در زمان تبليغات به عينيت برسد. بحث اعتدال مطرح شده توسط ايشان بايد در عمل رخ دهد ،البته در اين ميان برخي تندرويها مانند اعمالي كه سرپرست وزارت علوم انجام مي دهد را نيز شاهد هستيم كه بايد جلوي اينكارها گرفته شود.

نماينده مردم گرگان خاطر نشان کرد: مجلس دنباله رو اين سه مولفه اصلي است. به هر حال بنده اميدوارم ملت ما در دنيا در حماسه اقتصادي نيز الگو باشند و به آنچه مد نظر مقام عظماي ولايت يعني رسيدن به سند چشم انداز در سال 1404 است بتوانيم دست يابيم. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار