مديركل حفاظت محيط زيست استان مركزي گفت: 50 واحد آلاينده توليدي و ضايعاتي در حاشيه شهر اراك در ماه اخير به دليل توليد حجم وسيعي از آلاينده هاي زيست محيطي، اخطار گرفتند.

 انصاري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: بر خورد با اين واحدها ،طبق مصوبه نشست قبلي كارگروه كاهش الودگي هواي اراك و حسب گزارش گروههاي گشت شبانه و كميته ويژه نظارتي صورت گرفته است.
وي گفت : در اين مدت همچنين 25 واحد به دليل شدت انتشار تركيبات سمي و خطرناك در هواي اراك تعطيل شده است و ادامه فعاليت انها منوط به رفع نواقص زيست محيطي است.
مديركل حفاظت محيط زيست استان مركزي گفت : همكاري تنگاتنگ مردم در گزارش دهي و شناسايي واحدهاي آلاينده ضايعاتي پررنگ بوده و درخواست مي شود درصورت مشاهده موارد فعاليت مغاير با قوانين زيست محيطي مراتب را با شماره تماس 1540 براي پيگيري و برخورد با خاطيان اطلاع دهند.
انصاري افزود : تالاب كويري ميقان اراك يكي از 10 تالاب مهم كشور است كه قرار است مديريت راهبردي خاص براي آن از طريق ايجاد كميته ويژه كشوري تعريف شود،نظير اين كميته قبلا براي مديريت راهبردي درياچه اورميه تشكيل شده است .
وي افزود : بخشي از آلايندگي هواي اراك بدليل استفاده از سوخت مازوت در نيروگاه حرارتي شازند بود كه از ابتداي امسال اين مهم با تغيير سوخت به گاز برطرف شده و انتظار مي رود كه ادامه اين برنامه در فصل سرد نيز انجام شود.
مديركل حفاظت محيط زيست استان مركزي گفت: بر اساس ابلاغيه سازمان محيط زيست كشور در فصل بازگشايي مدارس تنها بايد سرويس هايي مبادرت به جابجايي دانش اموزان كنند كه برگه معاينه فني داشته باشند و با توجه به شرايط الايندگي هواي اراك رعايت دقيق اصول اين ابلاغيه در اين كلانشهر با همكاري دستگاه هاي اجرايي ذيربط الزاميست./س
برچسب ها: آلاینده ، محیط زیست ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.