حمید گلی، مجری برنامه کودک، نشر کتاب به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان راکار بسیار پسندیده ای دانست و افزود: محتوای کتاب ها مهمترین معیار برای مفیدبودن آنهااست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستادخبری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ گلی با این توضیح که جشنواره بهانه ای است برای دیدن خلاقیت های هنرمندان کشور، اظهار داشت:مهم این است که با برگزاری جشنواره آیا به این مهم کمک قابل توجه ای کرده ایم یا نه؟اگر مدیران و دست اندرکاران بتوانند پس از اتمام جشنواره کارهای برگزیده را در سراسر کشور به اجرا بگذارند،تازه توانسته ایم گامی به اهداف مان نزدیک شویم در غیر این صورت«با یک گل بهار نمی شود».

وی با توجه به شعار «تئاتر و خانواده»  که برای این دوره جشنواره در نظر گرفته شده، گفت:برای تحقق و رسیدن به تئاتر کودک و نوجوان بایستی عمل کرد، با نامگذاری کاری از پیش نخواهد رفت. برای عملیاتی شدن شعار فوق نیازمند، آسیب شناسی هستیم و به صورت کاملا واقع بینانه نسبت به رفع مشکلات آن اقدامات لازم را به عمل آوریم.

بازیگر برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» افزود: در رابطه با تئاتر خردسال، کودک و نوجوان هنوز به صورت علمی و کلاسیک کاری صورت نپذیرفته و بیشترین فعالیت ها در زمینه کودک بوده، اگر به صورت تخصصی به این سه گروه پرداخته شود می توان مدعی در زمینه تئاتر کودک باشیم.

گلی تاکید کرد: تنوع عامل بسیار مهمی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برای جذب مخاطب است.
پس هر چقدر متنوع تر ظاهر شویم، بدیهی است که مخاطب همیشه همراه ما خواهد بود.

وی برگزاری کارگاه آموزشی و نشست تخصصی راهم زمان با جشنواره فرصت بسیار خوبی برای آموزش و انتقال تجربه و رسیدن به نتایج مفید و عملیاتی دانست و تصریح کرد:نشر کتاب به مناسبت این رویداد در جای خود کار بسیار پسندیده ای است اما محتوای کتاب ها مهمترین معیار برای مفید بودن آنها است.

گفتني است، بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ونوجوان بادبیری شهرام کرمی ومشارکت اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان همدان ازتاریخ ۲۴ تا ۳۰ مهر دراین شهر برگزار می‌شود. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار