ارائه خدمات و سرويس دهي ارزان مي‌تواند در جذب سرمايه گذاران موثر باشد تا راحت تر بتوانند در صنايع کوچک فعاليت کنند.

غلامحسين طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به ميزان اشتغال زايي و ايجاد سرمايه گذاري که صنايع کوچک محقق مي کنند بايد توجه ويژه اي به اين بخش شود.

وي با بيان اينکه براي حضور بدون دغدغه سرمايه گذار در شهرک هاي صنعتي بايد زمينه ها و زيرساخت هاي مناسب را فراهم کرد افزود: ارائه خدمات و سرويس دهي ارزان مي تواند در جذب سرمايه گذاران موثر باشد.

طاهري با انتقاد از اين که در حال حاضر قوانين به صورتي وضع شده است که سرمايه گذار را براي فعاليت مجبور به حضور در شهرک هاي صنعتي مي کند تاکيد کرد: تجربه نشان داده است هر جا اجبار در کار بوده و فرجام خوبي نرسيده است، از اين رو نبايد سرمايه گذار را مجبور به سرمايه گذاري در شهرک هاي صنعتي کنيم بلکه مي‌توان با ايجاد زيرساخت هاي لازم آن ها را با رغبت تشويق و جذب اين موضوع کرد.

وي در ادامه افزود: آزادي عمل از پيش شرط هايي است که در سرمايه گذاري و اقتصاد آزاد بسيار حائز اهميت است.

وي در ادامه با اشاره به اهميت صنايع کوچک در پيشبرد برنامه هاي صنعتي و اقتصادي کشور تصريح کرد: صنايع نقش بسزايي در ايجاد سرمايه گذاري و اشتغال زايي دارند و در پويايي و تحرک بخش خصوصي موثرند.

طاهري در پايان با اشاره به ضرورت کيفي سازي شهرک هاي صنعتي کشور گفت: ايجاد زيربناهاي لازم در زمينه تاسيسات ،‌تصفيه خانه ها، فاضلاب ها، فضاي سبز و ديگر موارد همه از جمله موضوعاتي است که بايد بيش از گذشته به آن پرداخت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: جذب ، سرمایه ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار