رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: صنعت چرم از صنایع قدیمی و مهم کشور است که اولین کارخانه چرم سازی در سال ۱۳۰۸ در تبریز آغاز به کار کرده، به همین دلیل این استان را می توان قطب چرم در کشور محسوب کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در گفتگو با خبرنگاران ادامه داد: از سال ۱۳۰۴ رشد صنعت چرم سازی سرعت بیشتری گرفته و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ واحد چرم سازی در قالب مجتمع و شهرک تخصصی چرم در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: هم اکنون یک سوم صادرات چرم کشور از آذربایجان شرقی صورت می گیرد و میزان صادرات چرم در سال ۹۱، بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

عظمایی با بیان اینکه سهم آذربایجان شرقی از صادرات چرم کشور ۳۲ درصد است، اضافه : در حال حاضر سه هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند.

وی عدم دسترسی به سرمایه در گردش، تامین پوست خام و تهیه مواد اولیه نظیر رنگ و روغن را از جمله مشکلات فعالان این صنعت برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با بیان اینکه واردات چرم قدرت رقابت تولید داخل را با مشکل مواجه کرده است، گفت: از آنجا که قسمتی از سرمایه در گردش صاحبان صنایع چرم سازی صرف تامین مواد اولیه و ماشن آلات می شود لذا توسعه و تجهیز واحدها و استفاده از تکنولوژی های جدید برای آنها مشکل شده است./س

برچسب ها: تولید ، چرم ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.