رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه گفت: 100 نفر در دوره کوتاه‌مدت مهدویت در حال تحصیل هستند و تاکنون 300 نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی با اشاره به تأسیس مرکز تخصصی مهدویت در سال 80 اظهار کرد: این مرکز یکی از مراکز تخصصی حوزه است و برنامه اصلی آن آموزش و تربیت افرادی است که در موضوع مهدویت، مبانی و اصول و فروع آن دارای تخصص باشند.

وی با اشاره به برگزاری دوره کوتاه مدشت مهدویت با موضوع حکومت مهدوی و ویژگی‌های منتظران گفت: طلابی که سطح 9 حوزه را گذرانده باشند پس از شرکت در آزمون پذیرش می‌شوند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه خاطرنشان کرد: سالانه 30 تا 40 نفر برای شرکت در دوره کوتاه مدت مهدویت پذیرش می‌شوند که پس از سه سال، پایان‌نامه خود را تالیف کرده و سپس مدرک سطح سه یا کارشناسی ارشد را دریافت می‌کنند.

وی عنوان داشت: این افراد براساس برنامه‌های آموزشی خود فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی انجام می‌دهند تا در حوزه مهدویت دستاوردهای خود را ارائه کنند.

کلباسی یادآور شد: اکنون 100 نفر در مرکز تخصصی مهدویت در حال تحصیل هستند و تاکنون بیش از 300 نفر از مرکز تخصصی مهدویت فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی عنوان داشت: این مرکز از این آمادگی برخوردار است که در مکان‌هایی که اعلام نیاز کنند، دوره‌های کوتاه مدت یا تربیت مربی مهدویت را برای داوطلبان برگزار کند.

وی با بیان اینکه شبهه‌هایی که از سوی وهابیت مطرح می‌شود از جمله شبهه‌های رایج است گفت: سوالاتی در زمینه تولد، فایده غیبت، طول عمر حضرت ولیعصر(عج) و ظهور مطرح می‌شود که مرکز تخصصی مهدویت پاسخگوی این سئوالات است./س
برچسب ها: قم ، تحصیل ، صد ، نفر ، مرکز ، مهدویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.