سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس گفت:‌ اگر تنگناهای مالی راه‌آهن قزوین- رشت برطرف شود این پروژه در سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

"مهرداد بائوج لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره راه‌آهن قزوین- رشت گفت:‌ این راه‌آهن باید امسال به بهره‌برداری می‌رسید، ولی روند کارها به گونه‌ای است که این اتفاق نمی‌افتد.  
 
وی افزود: ریل‌گذاری‌ها از قزوین آغاز شده ولی این پروژه با تنگناهای مالی روبرو است که اگر این مشکلات برطرف شود قطعا راه‌آهن قزوین- رشت در سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد.  
 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به گسترش این راه‌آهن از رشت به طرف آستارا و شبکه‌های ریلی کشورهای همسایه تصریح کرد:‌ فاینانس این قسمت از پروژه نیز انجام شده و مراحل کاری آن براساس قرارداد در حال پیگیری است، همچنین پیمانکار داخلی این قسمت از پروژه نیز مشخص شده است.  
 
لاهوتی ادامه داد:‌ قسمت دیگر این پروژه مربوط به گسترش این راه‌آهن از رشت به گرگان است که فعلا در مرحله مطالعه قرار دارد.  
 
وی خاطرنشان کرد: پس از استقرار دولت جدید توانسته‌ایم جلسه‌ای را با حضور "محمدباقر نوبخت" معاون راهبردی و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور برگزار کنیم تا وی را در جریان جزئیات پروژه راه‌آهن قزوین- رشت قرار دهیم.  
 
براساس این جلسه مقرر شده استاندار گیلان پیگیر امور مربوط به اجرایی شدن این پروژه باشد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار