وزير نيرو از برگزاري نخستين نشست شوراي عالي آب دولت يازدهم در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، حمید چیت چیان در نشست توديع و معارفه شماری از معاونان وزير نيرو، با اشاره به برگزاري نخستين شوراي عالي آب در دولت یازدهم که در هفته جاری به رياست معاون اول رييس جمهوری برگزار می شود، گفت: موضوع هایی براي دستور كار این نشست تعيين شده است كه اميدواريم همه دستگاه هاي ذيربط وظايف خود را در اين خصوص به خوبي انجام دهند و تصميم های درستي در اين شورا اتخاذ شود.

چيت چيان همچنين از تشكيل سه اتاق فكر آب، برق و اقتصاد آب و برق در وزارت نيرو در آینده نزدیک خبر داد و ادامه داد: وظيفه اي كه بر دوش ما است، به قدري مهم است كه براي انجام آن بايد از تمام ظرفيت هاي فكري، دانش، تجربي و سرمايه هاي كشور استفاده شود.

وي افزود: اين كار بزرگ تنها با همفكري و همكاري همه مديران صنعت به ويژه مديران سابق، افراد فعال در فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي صورت مي پذيرد و ظرفيت هاي فكري اين مديران پشتوانه اي براي مديريت بهتر صنعت است.

وي ادامه داد: اين سه اتاق فكر برخي از نظام تصميم سازي وزارت نيرو خواهد بود.

وزير نيرو همچنين درخصوص انتصاب عليرضا دائمي به سمت معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزارت نيرو، اظهار داشت: وي يكي از افراد صاحب نظر، صاحب فكر و مطلع در مسایل آب است و به تمام طرح ها و پروژه هاي بخش آب و آبفا اشراف کامل دارد.

وي ادامه داد: قسمت عمده كار صنعت آب و برق درخصوص بودجه سالانه درخصوص بخش آب است و در زمان كنوني 828 طرح در بخش آب فعال است.

وي یکی از جنبه هاي مهم فعالیت معاونت برنامه ريزي و امور اقتصادی وزارت نیرو را ساماندهی اقتصاد آب و برق دانست و تاکيد کرد: وضعيت كنوني، وضعيت شكننده و ضربه زننده اي به صنعت آب و برق است.

به گفته وی، هم اكنون هزینه تمام شده هر كيلووات ساعت برق به غير از هزينه هاي مرتبط با سوخت نيروگاه ها 680 ريال است و اين درحالي است كه از محل قبوض، فقط 430 ريال از مشترکان دريافت مي شود.

وي تعامل با مجلس، سازمان برنامه و وزارت اقتصاد را علاج حل مشكل اقتصاد آب و برق دانست وتصريح کرد: در سه سال اخير، برنامه هاي راهبردي وزارت نيرو به برنامه هاي عملياتي تبديل شده است كه اين معاونت بايد آن را در برنامه هاي بخش آب، برق و آبفا جاري كند.

وزير نيرو با بيان اينكه بار سنگيني بر دوش معاونت برنامه ريزي و امور اقتصادی است، گفت: سياست هاي اصل 44 باید با دقت و سرعت بيشتر ادامه يابد.

وزير نيرو همچنين درخصوص انتصاب رحيم ميداني به عنوان معاون آب و آبفاي وزارت نيروافزود: براي اين انتصاب با 50 نفر از همكاران جديد و قديم وزارت نيرو و خارج از مجموعه مشورت شده است كه همه از توانمندي بالايي برخوردار بودند و از ميان این افراد، مهندس میدانی كه از مديران با سابقه و پرتلاش صنعت آب است، انتخاب شد.

چيت چيان تصريح كرد: بخش آب كشور هم اكنون نيازمند تحول بزرگي است و بايد از نيروهاي باتجربه براي مديريت طرح ها استفاده شود.

وي افزود: در زمينه مديريت منابع آب نياز به همكاري در سطح ملي هستيم زيرا اين موضوع يك مشكل فرابخشي است و محيط زيست، وزارت امور خارجه، وزارت كشور و برخی دستگاه های دیگر نيز در آن نقش دارند و موضوع آب از جنبه هاي مختلف زيست محيطي، امنيتي و اجتماعي و ... بايد بررسي شود.

وي همچنين با اشاره به ابقاي محمد حاج رسوليها در عنوان مدیریت عاملی شرکت مدیریت منابع آب ایران، برای وی آرزوي توفيق كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نشست ، آب ، اتاق فکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار