مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت: کوچ عشایر تا 15 مهرماه در این استان ممنوع است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، کاظم بردبار گفت: بر اساس هماهنگیهای صورت گرفته به منظور برقراری امنیت جانی و مالی عشایر تا 15 مهرماه کوچ عشایر در این استان ممنوع است.

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی با مسئولان ذی ربط در سه استان همجوار فارس گرفته شده و تدابیر زیادی برای رفاه عشایر اتخاذ شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه اگر دامداری خارج از فصل چرا و زمان مقرر، وارد مراتع استان شود برابر قانون با او برخورد می شود، گفت: در صورت مشاهده هرگونه ظرفیت مازاد دام بر مرتع در استان بر اساس قوانین ممیزی مراتع برابر تبصره دو ماده 47 قانون وصول برخي از در آمدهاي دولت به ازای هر راس دام مبلغ 800 هزار ريال جريمه و در صورت تكرار پروانه چرای دامدار باطل و به مقامات قضایی استان ارجاع داده خواهد شد.

بردبار از استقرار اکیپهاي كنترلي ویژه در مبادی ورودی جاده ها برای جلوگیری از عبور کامیونها به مراتع ییلاقی استان خبر داد و افزود: عشایر قبل از اقدام به حركت به ادارات دامپزشكي و منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستانهاي محل استقرار مراجعه و مجوز حركت را اخذ و در هنگام كوچ به همراه داشته باشند./س

برچسب ها: کوچ ، عشایر ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.