دانش آموزان آملی در مسابقات رباتیک (نادکاپ۲) مازندران مقام قهرمانی را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری دومین دوره مسابقات رباتیک مازندران شهریور ماه در ۳ مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در سالن پیامبر اعظم شهرستان نور برگزار شد.

این مسابقات در سه بخش حل ماز مستقیم، حل ماز هوشمند، فوتبالیست و ربات‌های جنگجو انجام شد.

مدیر دبستان پیشتازان کامپیوتر ایران در آمل با بیان اینکه در این مسابقات، دانش آموزان این دبستان (پسرانه-آمل) موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم در بخش حل ماز مستقیم شدند، گفت: در مقطع ابتدایی مهربد ایزدی آملی رتبه اول، سید‌هانی حسینی رتبه دوم و نیما نظامی‌رتبه سوم را کسب نمودند.

اصغر نژاد هدف از برگزاری مسابقات رباتیک را بالا بردن سطح علمی‌و ایجاد نشاط آموزشی در دانش آموزان با درهم آمیختن مباحث تئوری و آزمایش‌های عملی دانست.

وی در رابطه با اهمیت ربات‌ها افزود: ربات‌ها در بسیاری از موارد می‌توانند ایمنی، میزان تولید، بهره و کیفیت محصولات را افزایش دهند و در موقعیت‌های خطرناک کارکنند و با این کار جان هزاران انسان رانجات دهند.

بگفته مدیر دبستان پیشتازان کامپیوتر ایران در آمل: ربات‌های حل ماز، گروهی از ربات‌ها هستند که می‌توانند یک مسیر ناشناخته را طی کنند و به مقصد برسند؛ مسیر ناشناخته در مسابقات و آزمایش‌ها یک ماز است و در عمل می‌تواند یک شهر یا یک مکان نامشخص باشد./ز

برچسب ها: قهرمان ، آمل ، رباتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.