رئيس سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به افزايش سهميه صادراتي برخي کالاها گفت: صادرات غيرنفتي در 5 ماه سال جاري کاهش داشته است که اميدواريم در نيم سال دوم جبران کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميد صافدل گفت: بازنگري در محدوديت ها و سهميه هاي صادراتي با بهبود شرايط داخلي توليد و پيراموني صورت گرفته است و اميدواريم تا پايان سال هدف گذاري صادراتي کشور تحقق يابد.

وي افزود: دولت آقاي روحاني برنامه اي يکصد روزه و کوتاه مدت در بخش اقتصادي تدارک داده که از پشتوانه علمي و تجربي خوبي برخوردار است.

صافدل اظهار داشت : با توجه به برنامه ريزي هاي خوبي که با همکاري تشکل هاي توليد و تجاري صورت گرفته است ، انتظار داريم تا پايان سال سقف سهميه بندي را حذف کنيم و تنظيم بازار داخلي هم به خوبي ساماندهي شود.

وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين المللي فرش از روز دوشنبه (اول مهر) اعلام کرد: بيش از 250 هيئت تجاري خارجي از اين نمايشگاه بازديد مي کنند و هر روز از معاونان وزير صنعت، معدن و تجارت هم حضور دارند تا روند مذاکرات و ديدارهاي خارجي ها ساماندهي شود.

صافدل يکي از علل کاهش صاردات فرش دستباف را تحريم و کاهش صدور به بازارهاي اروپا و امريکا دانست و گفت: فرش ايراني بازارهاي جديدي را هدف گذاري کرده و همچنان راهبرد تجارت جهاني فرش است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سازمان ، توسعه ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار