از شش ماهگی متوجه سوراخی در قلب زینب شدیم. مجراهای قلبی او تنگ است و گوشت اضافه روی قلبش ایجاد شده است. تا به حال یک بار عمل جراحی کرده و بالن زده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اول مهر ماه و بازگشایی مدارس رسیده و خانواده ها تقریبا تمام لوازم التحریر فرزندانشان که شور و شوق رفتن به مدرسه را  دارند تهیه کرده اند. خانواده هایی که فرزندشان به کلاس اول می رود شوق و شور بیشتری دارند.

در حالی که بسیاری از خانواده ها در این مانده اند که کیف چرخ دار "انگری بردز" برای فرزندشان بخرند یا "باربی"، خانواده زینب دختر هفت ساله دارابی، این روزها با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کنند. آنها نه می توانند شاهد مدرسه رفتن فرزندشان باشند و نه حتی بازی های کودکانه او!

زینب فریدونی دختر هفت ساله اهل روستای بهادران از توابع شهرستان داراب است که به علت نارسایی قلبی نه می تواند به مدرسه برود و نه با بچه های هم سن و سال خودش بازی کند.

او از شش ماهگی بیماری قلبی دارد و به علت هزینه های سنگین، خانواده قادر به درمان او نیست!

مادر زینب در خصوص بیماری دخترش می گوید: از شش ماهگی متوجه سوراخی در قلب زینب شدیم.مجراهای قلبی او تنگ است و گوشت اضافه روی قلبش ایجاد شده است. تا به حال یک بار عمل جراحی کرده و بالن زده است.

شوهرم کارگر است و بعضی وقت ها تا دو ماه بیکار می شود

وی با بغض در گلو ادامه می دهد: از لحاظ مالی وضعیت مناسبی نداریم و شوهرم کارگر ساده ای است که بعضی وقت ها تا دوماه بیکار می شود با این وجود باید هر چهار ماه یک بار زینب را پیش پزشکش برده و هر بار اکو، نوار قلب و عکس بگیرد اما اکنون هشت ماه است پزشکش را ندیده است!

این مادر با چشمانی اشک آلود اضافه می کند: فرزندم شبها نمی تواند راحت بخوابد و تا صبح چند بار نفسش می گیرد و از خواب بیدار می شود. حتی نمی تواند با بچه ها بازی کند. به دلیل مشکلات قلبی بدنش ضعیف شده به طوری که حتی قادر به حرف زدن نیست و خواسته هایش را به زبان اشاره می گوید.

مادر زینب هفت ساله در ادامه صحبت هایش می گوید: دکترش گفته حتما باید عمل باز کند و بعد از عمل زبانش نیز درست می شود اما ما حتی پول معالجات اولیه اش را هم نداریم چه برسد به اینکه 10 میلیون تومان برای عملش پرداخت کنیم.

زینب تمام این مدت مشغول نقاشی کشیدن است و هر از گاهی به مادرش نگاه می کند.

مادر زینب: دچار 50 درصد سوختگی هستم اما هزینه درمان زینب واجب تر است

مادر زینب نیز که سه سال است دچار سوختگی شده در خصوص مشکلات خود گفت: سه سال پیش دچار 50 درصد سوختگی شدم که با کمک مردم روستا و دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانستم هزینه های عمل خود را بپردازم.

در حال حاضر نیز به دلیل اینکه بدنم گوشت اضافه آورده باید ماهی یک بار پمادی را که 50 هزار تومان هزینه دارد خریداری و استفاده کنم اما به جهت اینکه سلامتی دخترم واجب تر است آن را فراموش کردم. فقط یک بار مرکز خیریه بیمارستان قطب الدین این پماد را برایم تهیه کرد.

می گویند چون شوهرت زنده است تحت پوشش بهزیستی و کمیته قرار نمی گیرید

وی که سه دختر و یک پسر دارد می گوید: تنها پسرم نیز معلولیت جسمی دارد و تحت پوشش هیچ کجا نیستیم. چند بار نیز به کمیته امداد و بهزیستی مراجعه کرده ام اما می گویند چون شوهرت زنده است نمی توانی تحت پوشش قرار بگیرید.


خسرو ستوده مدیر اجرایی موسسه خیریه فاطمه زهرا (س) شهرستان داراب که خانواده زینب را به داراب آنلاین معرفی کرده می گوید: این موسسه زیر مجموعه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس است.

خسرو ستوده با اشاره به اهداف این موسسه گفت: موسسه خیریه حضرت زهرا (س) با هدف یاری رساندن به بیماران نیازمند با شماره "1260" به ثبت رسیده است.

موسسه مهر حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان داراب آمادگی دارد از طریق شماره حساب 0108778209002 بانک ملی کمکهای شما را جهت هزینه عمل زینب هفت ساله دریافت نماید.

مخاطبان گرامی شماره فیش های واریزی خود را به همراه مبلغ به شماره "09391301748" ارسال فرمایید.


نکته:

با توجه به این که این مطلب از پایگاه اطلاع رسانی "داراب آنلاین" بازنشر شده است در صورت هر نوع کمک، هموطنان می توانند با موسسه ذکر شده در مطلب تماس بگیرند و اگر تمایل داشتند میزان کمک خود را با شماره فیش در بخش نظرات همین خبر منتشر کنند تا اگر یقین حاصل شد که اینگونه اخبار می توانند باری از مشکلات این عزیزان بردارد خبرنگاران مجموعه مجله شبانه رصد خود را در این زمینه بیشتر کرده و مطالبی از این دست را اطلاع رسانی کنند با تشکر از همه خوانندگان مجله شبانه باشگاه خبرنگاران که همیشه همپای ما بوده اند.

برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، سوراخ ، قلب ، زینب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۰۰:۲۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۲
قلب من بجای زینب به درد آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۲
زینب جان توکلت به خدا باشه دست خدا بالای همه دست هاست
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۲:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
خب چرا خود دولت هم کمک نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
منم با نظردوستان موافقم اينجوري بشه خيلي بهتره من خودم شخصاباحقوق ناچيزي كه دارم بهشون كمك ميكنم
Iran (Islamic Republic of)
mojitaba
۰۹:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
منم با نظر آقا حامد موافقم اینطوری کاربران زیادی میتونن در این کاره خدا پسندانه قدمی بردارند حتی با مبالغ ناچیز
United States of America
مجتبي
۰۹:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
لطفا اين موضوع به مسوولين محترم اين كشور برسونيد

تا به كوك فرزند ايران رسيدگي بشه

خيرين فكر كنند اين هم فرزند خودشون هست
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۰۸:۵۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
باسلام
آقاياني كه ميلياردي خرج ورزش ميكنند چه جوابي دارند
زينب جان شفاي تو را از خانوم زينب كبري ميخوام
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۷:۴۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
با تشکر از اطلاع رسانی نسبت به اینگونه خبرها پیشنهاد دارم راهکاری برای واریز اینتر نتی وجوه ارائه گردد در این صورت کاربران بی شمار باشگاه خبر نگاران با واریز حتی مبالغ جزیی میتوانند گره گشا باشند
Iran (Islamic Republic of)
موعود
۲۳:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
من خودم یک دارابی ام و همچنین کارشناس بنیاد مسکن در روستاهای داراب.از این نمونه ها در منطقه محروم ما خیلی زیاد است.خواهش می کنم منتشر کنید تا شاید مسئولان کشور متوجه این نقطه محروم ایران یعنی شهرستان داراب شوند.شهری با بیشترین آمار تعداد روستا در سطح کشور...
آخرین اخبار