هدايت سرمايه به سمت بازدهي بيشتر با کار نهاده هاي کلان اقتصادي است که اين جريان را به سمتي ببرند که هم سود آن به اقتصاد برسد و هم به نهادهايي اين سرمايه منتقل شود که کمبود وجوه و منابع دارند.

پرويز فاتح کارشناس بورس و بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: براساس يک اصل اقتصادي سرمايه هميشه به سمتي مي‌رود که بازدهي وجود داشته باشد.

وي در ادامه گفت: هدايت سرمايه ها به سمت بازدهي بيشتر کار نهادهاي کلان اقتصادي است که اين جريان را به سمتي ببرند که همه سود آن به اقتصاد برسد و هم به نهادهايي اين سرمايه منتقل شود که کمبود وجوه و منابع دارند.

وي تصريح کرد: بانک مرکزي و وزارت اقتصاد بايد جذابيت را براي قسمتهايي ايجاد کند که از لحاظ بازدهي هم براي اقتصاد سودمند باشند و هم براي سرمايه گذار جذابيت داشته باشند.

فاتح در ادامه خاطرنشان کرد: مردم بايد براساس ريسک پذيري يا ريسک گريزي شان به نحوه تخصيص دارايي کنند تا به سطح مفيدي از يک سبد سرمايه گذاري برسند يعني در آن سبد سرمايه گذاري و سبد دارايي به نسبتي اوراق مشارکت بدون ريسک وارد کنيم  و اين بستگي به درجه ريسک پذيري يا ريسک گريزي افراد دارد.

وي در پايان گفت: اکثر مردمي که در بازار سرمايه هستند يا جذب صندوق هاي سرمايه گذاري شده اند يا جذب صندوق هاي بازنشستگي هستند و از اين طريق است سرمايه آنها در بازار سرمايه مشارکت داده مي شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، بازدهی ، کلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار