معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در جهان امروز دچار تنازعات فراوان هستيم، آيا صلح از لوله تفنگ و از ترور ساير جوامع دردناك و مضحك نيست؟ آيا از طريق تروريسم مي‌توان داعيه ايجاد صلح داشت؟ آيا با داعيه الفاظ، صلح برقرار مي‌شود؟.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "سردار مسعود جزايري" معاون ستاد كل نيروهاي مسلح با حضور در همايش صلح عادلانه در نظام جهاني كه براي پاسداشت روز جهاني صلح كه با حضور نخبگان، انديشمندان و صاحب نظران از طرف مجمع جهاني صلح اسلامي كه صبح امروز در مركز آموزش و پروژه‌هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه برگزار مي‌شد گفت: سرشت انسان‌ها پاك بوده و از گذشته تاكنون از فقر و بدبختي و نكبت گريزانند اما مع‌الاثر وجود شر، شرارت، شيطان در برابر خير، پاكي، حق و حقيقت و زيبايي مانع دستيابي بشر به اين آرمان الهي شده است.  
 
وي تصريح كرد: بسياري از اوقات انسان‌ها از اين موهبت يا محروم بوده‌اند و يا صلح از دريچه اقتدار گرايان و زورمداران براي آن‌ها تعريف شده و به آن‌ها فهميده شده بدون اين كه انسانيت و كرامت انساني مورد توجه واقع شود از اين منظر از آن چه صلح مطرح شود به اندازه زنگ مضمون داشته اما وارد مصاديق تاريخي نمي‌شوند چرا كه كافي است نگاهي به وضعيت منطقه و جهان امروز داشته باشيم.  
 
جزايري اظهار داشت: نگاهي به منطقه به اصطلاح خاورميانه و درست آن غرب آسيا كنيم مي‌بينيم كه چه جناياتي به نام صلح انجام مي‌شود چرا كه انسان‌هاي بيگناه به خاك و خون كشيده مي‌شوند و جنايت تحت عنوان صلح راهي آن چنان داراست كه سرزمين امروز را تحت تاثير قرار مي‌دهد و همه را دچار نكبت،‌ بيماري و فقر مي‌كند.  
 
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: در سوريه چه اتفاقاتي مي‌افتد، اين اتفاق‌ها و جنايت‌هاي ضد بشري براي ايجاد آرامش به نام دموكراسي و برابري صورت مي‌گيرد با مدل جديد تروريسم دولتي آمريكا و جنگ نيابتي تروريستي به نام صلح، رهايي و آزادي.
 
وي ادامه داد: امروز دچار تنازعات فراوان هستيم آيا صلح از لوله تفنگ و از ترور ساير جوامع دردناك و مضحك نيست آيا از طريق تروريسم مي‌توان داعيه ايجاد صلح داشت آيا با داعيه الفاظ، صلح برقرار مي‌شود.  
 
جزايري بيان داشت: صلح واقعي يعني سلامت انسان‌ها يعني حقوق انسان‌ها، انسانيت و مراعات همگاني يعني شرايط عادلانه برقرار شود يعني آزاد بودن انسان‌ها و جوامع خارج از انحصار رژيم‌هاي سلطه و زورمدار صلح با تحميل، فشار، سلطه و عدم رضايت قلبي چرا كه ايجاد صلح با برطرف نكردن ريشه بي ثباتي ايجاد نمي‌شود .
 
وي ادامه داد: عدالت يعني صحت محل استقرار پس اگر صلح ناعادلانه باشد صلح واقعي ايجاد نمي‌شود و اين امر بيشتر واژه‌اي با ظاهر زيباست و صلح در سايه جنگ زير سايه منافع قدرت‌هاي سلطه‌گر، صلح يك جانبه در چارچوب خاص سلطه‌گران و تلاش عمده استكبار جهاني براي جا انداختن اين فرمول پايدار نيست.
 
سردار جزايري تصريح كرد: صلح در گذر عدالت گستري بوده و صلح نمي‌تواند برخلاف آن چه كه تبليغ مي‌شود توسط قدرتگرايان برمبناي ظلم كنندگي و ظلم‌پذيري، دمكراسي هدايت شده، كشورهاي كودتايي، تحت تصرف، تحت غيمنيت و نظام‌هاي دو قطبي و تك قطبي و منافع يك طرفه باشد.

وی ادامه داد: در آموزه‌های دینی کلیدهای اصلی رشد و تعالی انسان‌ها دیده شده و راهنمای اصلی در همه پدیده‌ها و از جمله جنگ مسئله دفاع و صلح در مکاتب مادی و منافع قدرت‌ها و منافع متغیر و منافع شخصی و ملی دولت‌ها بوده و یا در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی که پاشنه درشان روی قدرت‌های زورگو می‌شود.
 
سردار جزایری بیان کرد: نمی‌توان به صلح از دریچه تحلیل‌کنندگان غرب که در سیاق به دیگران نگریست و نمی‌توان خود را بالاتر از دیگران دانست.

معاون ستاد کل نیروهای بسیج تصریح کرد: یکسان اندیشی انسان‌ها و جوامع حسب نگاه و خاص سرمایه‌داری جهانی و صهیونیسم بین‌الملل نسبت به همه پدیده‌ها با ظاهری زیبا و برابری در مقابل نابرابری، صلح در برابر جنگ عرضه می‌شود و در اوج تهاجمات در ویرانی فرهنگی سایر جوامع و جنگ نرم بی‌سابقه‌ای که با آن مواجهیم فریاد صلح سرداده می‌شود.
 
جزایری افزود: مستکبران جنگ ویرانگر را انجام می‌دهند و از صلح حرف می‌زنند که این صلح دروغین بوده که مشکل جهان امروز همین دروغ بزرگ فهمی است که به خورد افکار عمومی داده می‌شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: برطرف کردن این مشکل نیازمند نهضت نخبگی بوده و نیاز به گفتمان‌سازی و بصیرت دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: بسیج ، فرهنگ ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار