مدير مرکز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران از برنامه ساخت واحد توليد شمش آنتيموان در منطقه سفيدابه در نهبندان ( جنوب شرق کشور) خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، حسين عسگرزاده گفت: ظرفيت اين واحد 3 تن در روز پيش بيني شده است و نياز کشور به آنتيموان را تامين خواهد کرد.

وي افزود: واحد توليد شمش آنتيموان در مرکز تحقيقات فرآوري مواد معدني ساخته مي شود و مراحل تحقيقات، طراحي ، تست هاي آزمايشگاهي، نمونه سازي و ساخت آن 
به عهده اين مرکز است. 

عسگرزاده ادامه داد: در ايران حدود 24 کانسار آنتيموان شناسايي شده که معدن آنتيموان نهبندان يکي از آنهاست و ذخيره اوليه آن به 5 هزار تن با عيار 20 درصد مي رسد و اکتشافات تکميلي آن در دست انجام است.

 وي با بيان اينکه آنتيموان در صنايع مختلف کاربرد دارد ، گفت: نياز کشور از واردات تامين مي شود اما با ساخت واحد صنعتي توليد شمش آنتيموان در کشور ، ماده معدني آن به شمش تبديل و ارزش افزوده بالاتري ايجاد مي شود. عسگرزاده تصريح کرد: با احداث واحد توليد شمش آنتيموان علاوه بر جلوگيري از خروج ارز ، شاهد محروميت زدايي ، اشتغالزايي و توسعه اقتصادي در منطقه جنوب شرق کشور خواهيم بود. 

وي با بيان اينکه ميزان سرمايه گذاري براي احداث اين واحد صنعتي در منطقه نهبندان 30 تا 40 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: اين طرح اکنون در مرحله نمونه سازي قرار دارد و 
قرار است تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد.

آنتيموان يک شبه فلز استراتژيک و کمياب و ذخاير جهاني آن حدود 2 ميليون تن است.

از آنتيموان و ترکيبات آن در صنايع پتروشيمي و نساجي، الکترونيک، صنايع شيميايي، سراميک و شيشه، و دارويي استفاده مي شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار