موسسه مالي "اس اند پي" هشدار داد؛ رتبه اعتباري درازمدت پرتغال به سمت BB منفي خواهد رفت و اين به معناي احتمال 50 درصدي تنزل آن در ماه‌هاي آينده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تي‌وي، موسسه اعتبارسنجي "استاندارد اند پورز" با هشدار به ليسبون درباره کاهش مجدد رتبه اعتبار مالي پرتغال گفت، اين خطر وجود دارد که اين کشور با پيروي از يونان دومين طرح نجات بين المللي را درخواست کند.

اس اند پي هشدار داد؛ رتبه اعتباري درازمدت پرتغال به سمت منفي خواهد رفت و اين به معناي احتمال 50 درصدي تنزل آن در ماه‌هاي آينده است.

هشدار اين موسسه در زماني به فشارها بر ليسبون مي افزايد که دولت پرتغال سعي دارد وام دهندگان بين المللي را متقاعد سازد در اهداف مقرر براي کاهش کسري بودجه اين کشور که به عنوان بخشي از طرح نجات 78 ميليارد يورويي مورد توافق بين المللي قرار گرفته است، تسهيلاتي قائل شوند.

براساس اين گزارش، دولت پرتغال متعهد است با کاهش 3 ميليارد و 300 ميليون يورويي از هزينه‌هاي عمومي ميزان کسربودجه اين کشور را به 4 درصد توليد ناخالص داخلي برساند اما اکنون سعي دارد هدف مقرر را به 4.5 درصد توليد ناخالص داخلي تغيير دهد تا آزادي عمل بيشتري براي کاستن از اقدامات سختگيرانه رياضتي و حمايت بيشتر از رشد اقتصادي و سرمايه گذاري داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار