مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به هجمه سنگین دشمنان تشیع به ویژه وهابیت به مبانی اعتقادی شیعه، بر لزوم رشد و گسترش دامنه فعالیت‌ حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم افتتاحیه هجدهمین سال دروس تخصصی فقه و اصول و تفسیر و تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) که پیش از ظهر امروز برگزار شد به تبیین فلسفه پیدایش حوزه‌های علمیه پرداخت و اظهار داشت: پایه‌گذار حوزه پیامبر اکرم (ص) هستند و در طول اعصار مختلف حوزه‌ها گسترش پیدا کرده تا به وضعیت امروز رسیده است و امروز نیز در میانه راه هستیم و مطمئناً با توجه به ظرفیت‌های بالای حوزه، پیشرفت‌های بهتر و وسیع‌تری در آینده نصیب آن خواهد شد.

وی ادامه داد: دلیل تشکیل حوزه‌های علمیه این است که چون همه مردم نمی‌توانند مستقیماً‌ با مسائل دینی آشنا شوند و در دین تحقیق کنند باید جمعی به پا خیزند و آگاهی‌های لازم را در خصوص مسائل دینی یاد بگیرند، خود عمل کنند و به دیگران یاد بدهند و حوزه‌های علمیه ما بر این اساس فعالیت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: این حقیقت حوزه‌های علمیه ما است که بدانیم، عمل کنیم و به دیگران منتقل کنیم و زمینه پیاده شدن احکام شریعت را فراهم آوریم، همان‌طور که شیخ طوسی‌ها، شیخ انصاری‌ها و شیخ مفیدها در این حوزه‌ها به پا خاستند و ده‌ها کتاب در خصوص موضوعات مختلف دین و مذهب نوشتند و به دفاع از حقانیت مکتب اهل بیت (ع) پرداختند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه طلاب باید از امکانات حوزه و وقت خود به بهترین نحوه استفاده کنند، خاطر نشان کرد: امروز فرصت‌های طلایی در اختیار طلاب قرار دارد و اگر آن را قدر ندانند، مغبون خواهند بود./س

برچسب ها: قم ، دامنه ، فعالیت ، حوزه ، علمیه ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.