"كامران شرف‌شاهي" شاعر و نويسنده را وجدان روزگار خويش و آيينه منعكس‌كننده زمانه خود مي‌داند.

"كامران شرف‌شاهي" شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، در خصوص وضعيت كنوني شعر و ادبيات كشورمان گفت: فكر مي‌كنم ادبيات اكنون بيش ازهر زمان ديگري مورد رويكرد جامعه قرار گرفته و كاركرد ادبيات بسيار وسيع و گسترده شده است. 

وي افزود: مردمان بيش از هر زمان ديگر به فراخور حال خود و با توجه به گستردگي رسانه‌ها از ادبيات بهره‌مند بوده و به طور مستقيم و غيرمستقيم نقش خود را در زندگي مردم ايفا مي‌كند، مردم به سبب پاره‌اي از مشكلات گرفتارتر ازگذشته شده‌اند. 

شرفشاهي تأكيد كرد: مردم به دليل زندگي ماشيني وقت كمتري براي استفاده بيشتر از آثار ادبي داشته و به معناي شكاف عميق بين مردم و ادبيات نيست، تحولات جامعه به تعداد افراد خالق ادبي افزوده و طيف گسترده‌اي از شاعران، نويسندگان و ادبا رقابت‌ تنگاتنگي در خلق اثر ادبي دارند. 

وي بيان كرد: كسانيكه بيشتر تلاش كرده و آثار بيشتري به وجود بياورند آثار خوبي را خلق مي‌كنند،‌ شاعر و نويسنده وجدان روزگار خود و آيينه منعكس‌كننده زمانه خود بوده و بسياري از ضرورت‌ها در آن متجلي خواهد شد و آنچه بيشتر نياز بوده نزديك شدن ادبيات به آلام جامعه است. 

اين نويسنده با بيان شكاف ميان واقعيت‌ها و دردهاي مردم و ادبيات تصريح كرد: مردم خصوصا طبقات فرودست جامعه كه عامه مردم بوده علاقه‌مند به منعكس شدن دردهاي آنان در ادبيات هستند، آفتي كه گريبان ادبيات را گرفته شيك‌نويسي و تقليدهاي رمانتيستي است. 

وي با بيان انطباق نداشتن فضاهاي خلق شده بسياري از نويسندگان بازندگي عموم مردم خاطر نشان كرد: در حاليكه نويسندگان بزرگ چشم تماشا داشته و به بيان مسايل و دردهاي مردم مي‌پرداختند سهم ادبيات اجتماعي همواره سهم چندان قابل ملاحظه‌اي در ادبيات نبود. 

وي با بيان غفلت نويسندگان از ادبيات اجتماعي تقليد از رمان‌هاي خارجي افزود: آنها از اتفاقات درون كشورغافل بوده و مهم چشم گشودن به مسايلي هر چند كوچك به نظر رسيده است كه موجب خلق آثار بسيار ارزشمندي در ادبيات مي‌گردد./ي2
برچسب ها: شرفشاهی ، نویسنده ، رمان ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار