"ریاض حداد" سفیر سوریه در مسکو از دیدار امروز سرگئی ریابکف معاون وزارت خارجه روسیه که هم اکنون در دمشق به سر می برد با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، ماريا فينوشينا، خبرنگار اين شبکه، طي گزارش زنده از دمشق گفت، هم اکنون سرگي ريابکوف، معاون وزير امور خارجه روسيه، در رأس هيئت ديپلماتيک اعزامي روسيه، در پايتخت سوريه به سر مي برد.

ريابکوف قرار است با شماري از مقامات سوري از جمله بشار اسد درباره نحوه اِعمال پيشنهاد مورد توافق روسيه و آمريکا مبني بر لزوم تحويل دادن يا از بين بردن سلاح هاي شيميايي سوريه تا اواسط سال 2014 ميلادي، صحبت کند. 

ريابکوف پس از ملاقات با وزير امور خارجه سوريه، اين ديدار را سازنده خواند و گفت، دمشق اهميت تهيه فهرست سلاح هاي شيميايي خود را درک مي کند و به خوبي از تبعات عدم همکاري با سازمان ملل و ساير کشورهاي مربوطه در اين زمينه آگاه است.

مجري اين شبکه گفت، روسيه معتقد است اسناد فراواني وجود دارد که نشان مي دهد شورشيان سوريه از گاز سارين و ديگر سلاح هاي شيميايي استفاده کرده اند. مقامات روس، اسنادي را که دولت سوريه جمع آوري کرده است، ملاحظه کرده اند که نشان مي دهد شورشيان سوري عامل حمله شيميايي مرگبار به حومه دمشق در ماه گذشته بوده اند. 

فينوشينا افزود، گزارش سازمان ملل صرفاً اعلام کرده که از گاز سارين در آن حمله استفاده شده است، اما هيچ اشاره اي به عاملان اين حمله و اين که موشک هاي حامل کلاهک هاي شيميايي از کجا شليک شده اند، نکرده است. 

با اين حال آمريکا و متحدانش عنوان کرده اند که همين گزارشِ سازمان ملل کافي است که دولت بشار اسد، رييس جمهور سوريه، را در رابطه با حمله شيميايي ماه گذشته به حومه دمشق مقصر بدانيم. 
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، مسکو ، بشار ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار