مدیر منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: تاکنون 1.5 میلیون جلد کتاب در قالب طرح «کتاب من» در کشور خریداری و تقدیم مخاطبان شده است.

سید عارف علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: اعتبار خرید منابع کتابخانه‌ای کشور همه ساله افزایش پیدا می‌کند به طوری که سال گذشته حدود 27 میلیارد تومان صرف هزینه منابع اعم از کتاب، نشریات، نرم‌افزار و سامانه اطلاعاتی کردیم.

وی با یادآوری اینکه امسال این رقم قطعاً افزایش می‌یابد، افزود: مشکل ما در خرید منابع، بودجه و اعتبار نیست بلکه توزیع کتاب در کتابخانه‌هاست که گاه از ناشران می‌خواهیم با تجدید چاپ کتاب‌های مورد‌نظر را تهیه کنند که این خود فرایند دو سه ماهه است که گاه زمان‌بر و وقت‌گیر است.

مدیر منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: وضعیت کاغذ و نوسانات قیمتی آن مشکلاتی را در حوزه چاپ و نشر کتاب‌ها فراهم آورده بود که این امر یک عامل کنترل کننده برای رویکردها و عملکردهای سریع و آنی ماست.

علوی با بیان اینکه طرح «کتاب من» با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است، گفت: طرح «کتاب من» سقف خاصی ندارد و علاقه‌مندان به کتاب و اعضای کتابخانه‌ها هر درخواستی داشته باشند ما به آن عمل خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در قالب طرح «کتاب من» که ناظر بر نیاز عضو است سامانه جدیدی را در دست طراحی داریم که عضو فقط از طریق این سامانه می‌تواند درخواست کتاب کند/س.

برچسب ها: اردبیل ، خرید ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.