کارشناسان معتقدند؛ ساخت حافظه هایی دارای قابلیت پردازش سریعتر و بالاتر به کمک آلیاژ خاصی از فلز آنتیمو آن و آلومینیوم در آینده تمام پردازشگرها خبر دادند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران آلیاژی خاص از فلز آنتیموآن به عنوان نسل آینده حافظه خبر دادند.

فیزیکدانان کاربردی هاروارد می گویند، آلیاژی جدید از فلز آنتیموآن و آلومینیوم را ساخته اند که با تغییر فازی که در آنها به وجود‌آمده، قادر به ذخیره سازی و پردازش با سرعت خیلی زیاد می باشند.

فیزیکدانان اظهار داشتند: تغییرات فازی که در فلز آنتیموآن ایجاد کردند توانایی ذخیره سازی و پیگیری اطلاعات ذخیره شده را داشته و به جهت تراکم آنها دارای قدرت بالایی می باشد.

به گفته محققان چنین لایه های آمورف حافظه های آنتیموآنی بر روی یکدیگر به افزایش میزان ذخیره سازی و پردازش داده منجر گردیده که این افزایش در اندازه گیری های انجام شده حدود بیست برابر نمونه های مشابه می باشد.

ژو سرپرست تیم تحقیق می گوید، آلیاژ آنتیموآن و آلومینیوم در متن ترکیباتی که ما انجام دادیم دارای بالاترین میزان ذخیره سازی بود و تغییرات فازی که در ذرات زیر اتم آنها ایجاد کردیم بدان افزود.

به گفته پژوهشگران افت مقاومت دو مرحله ای در طول تبلور از دیگر ویژگی های دیگر این سلول های جدید حافظه است که به انگیزه پژوهشگران برای کاربرد این آلیاژ افزود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار