دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه گفت: چگونگی رفتار و گفتار امام رضا(ع) در مورد مردم‌داری و اخلاق اجتماعی می‌تواند الگوی مناسبی برای همه به ویژه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد بهرامی ضمن تبریک سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: توحید مقصد اساسی بعثت رسولان الهی است به طوری که اسلام‌شناسان و علمای دینی مقصد نهایی همه آموزه‌های دینی را معطوف به این هدف دانسته و حتی برپایی حکومت اسلامی را به دلیل تربیت و تعالی مردم و در نهایت توحید می‌دانند.

وی با اشاره به پیام اصلی حدیث سلسله الذهب گفت: اقرار به یکتایی و بی شریک بودن پروردگار عالم و اعتقاد به ولایت از جمله پیام‌های حدیث سلسله الذهب است به طوری که اگر کسی معتقد و ملتزم به توحید باشد ولی ولایت را نفهمیده باشد یا از آن اطاعت نکند اطاعتش ناقص است.

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه به اقدامات فرهنگی امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار همواره راهنمای مردم در همه شئون مادی و معنوی بود، سوال و شبهه‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذاشت و نسبت به آنچه که در اندیشه مردم می‌گذشت، بی‌تفاوت نبود.

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه با تاکید بر الگوگیری از رفتار و سیره امام رضا(ع) گفت: چگونگی رفتار و گفتار آن حضرت در مورد مردم‌داری و اخلاق اجتماعی می‌تواند الگوی مناسبی برای همه به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

بهرامی با بیان اینکه اقتصاد امری فردی و شخصی نیست بلکه جمعی است گفت: همه باید مراقب باشند تا مشکل اقتصادی برای اقشار ضعیف جامعه ایجاد نشود، زیرا این امام بزرگوار از اجتماع، اوضاع سیاسی و اجتماعی غافل نبود./س

برچسب ها: قم ، رفتار ، امام ، رضا ، حوزه ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.