در پایان روز دوم مسابقات کشتی آزاد جهان که در بوداپست مجارستان برگزار شد رده‌بندی انفرادی ۳ وزن دوم مشخص شد که تیم ایران با دو مدال طلا و دو برنز در جایگاه دوم ایستاد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، درپایان روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 امروز (26 شهریورماه) به وقت تهران در سالن پاپ لازلو شهر بوداپست  آغاز شد نمایندگان اوزان 60 و 84 کیلو گرم کشورمان به مدال برنز رسیدند و کمیل قاسمی در وزن 120 کیلو گرم  از دور مسابقات کنار رفت.

احسان لشگری نماینده وزن 84 کیلو گرم کشورمان در دور نخست مارتینز از کلمبیا را مقتدرانه شکست داد و در دور دوم نیز مقابل شامیل کودیا ماگموداف از روسیه به برتری رسید و راهی مرحله بعدی شد. لشگری در دور سوم به مصاف داتو ماراساگیشویلی از گرجستان نفر سوم رقابتهای المپیک لندن رفت و با پیروزی قاطع ضربه فنی به نیمه نهایی رسید.وی در این مرحله مقابل سالاس پرز از کوبا مغلوب شد و شانس مدال طلا را از دست داد.

 

 

 

لشگری در این مرحله ابتدا مقابل زائور بیک سوخیف قهرمان جهان با نتیجه 9 بر 2 به برتری دست یافت. وی برای کسب مدال برنز مقابل فریف کشتی گیر روسی الاصل تیم اسپانیا در یک کشتی دیدنی و علیرغم آسیب دیدگی شدید از ناحیه زانوی راست صاحب مدال برنز شد.


لشگری که چند روز مانده به آغاز رقابتهای جهانی از ناحیه زانو راست دچار آسیب دیدگی شدید شده بود پس از پایان این مبارزه بروی زانوی راست خود بوسه زد.

 

 


بر این اساس در وزن 120 کیلوگرم کمیل قاسمی در دور اول به مصاف دولت شابانبای از قزاقستان رفت با شکست این کشتی گیر در دور بعدی لازاریف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله بعدی رسید. قاسمی در دور سوم مقابل ترول دلاگنف از آمریکا دارنده مدال برنز جهان قرار گرفت و مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر آمریکایی در دور بعد وی از دور رقابتها کنار رفت.

 لشگری برای کسب مدال برنز در ابتدا به مصاف زوربیک سوخیف از ازبکستان رفت وبا شکست این کشتی گیر راهی دیدار رده بندی شد و برای کسب مدال برنز به مصاف حریف کشتی گیر روسی الاصل تیم اسپانیا خواهد رفت.

 

بر این اساس در وزن 60 کیلوگرم مسعود اسماعیل پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف حاجی علی اف از آذربایجان رفت و دیداری سخت با شکست این کشتی گیر راهی دور بعدی مسابقات شد.وی در این مرحله مقابل کشتی گیر کشور لهستان به برتری رسید و راهی مرحله بعدی شد. اسماعیل پور در این مرحله مقابل ریس هامفری از آمریکا به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل بخان گوی گریف از روسیه ضربه فنی شد و شانس مدال طلا را از دست داد.

اسماعیل پور برای کسب مدال برنز آرتور آراکلیان از ارمنستان از پیش رو برداشت و به مقام سومی رسید.

بر این اساس رده بندی 3 وزن دوم مسابقات به شرح زیر است:

60 کیلو: 1- بخان گوی‌گری‌یف (روسیه) 2- ولادیمیر دوبوف (بلغارستان) 3- مسعود اسماعیل‌پور (ایران) و بارجانگ (هند)

84 کیلو: 1- ابراگیم آلداتوف (اوکراین) 2- سالاس پرز (کوبا) 3- احسان لشگری (ایران) و مراد گایداروف (بلاروس)

120 کیلو: 1- حاجی‌مراد گاتسالوف (روسیه) 2- آلن زاسی‌یف (اوکراین) 3- طاها آکگول (ترکیه) و گئورگی پتریاشویلی (گرجستان) ... 8- کمیل قاسمی (ایران)/آق

برچسب ها: کشتی ، تیم ملی ، آزاد ، جهانی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۵:۲۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
از همه ی شما دلاور مردان ممنونیم...دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
نادر از مغان اردبیل
۰۸:۴۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
خدابه همراهتان.دست علی یارتان
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۴۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
خوب بود ولی هنوز روسیه از ما بالاتر است.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۳۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
خوب بود همه بچه ها تلاششان را کردند ولی چه فایده هنوز آرزو به دل ماندیم که یک بار بالاتر از روسیه بایستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
المپیک بدون کشتی ایرانی نمی شوذ خسته نباشید دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
به امیدپیروزی ملی پوشان کشتی .دست پروردگار همراهشان باد
Iran (Islamic Republic of)
علی از کاله آمل
۱۶:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
امیدوارم که امسال رکورد طلاهای سالهای قبل رو بزنیم - خدا قوت پهلوانان یا علی
آخرین اخبار