در روز دوم چهل و چهارمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان نمايندگان کشورمان در وزن هاي 60، 84 و 120 کيلوگرم امروز در سالن پاپ لازلو شهر بوداپست مجارستان به مصاف حريفان خود مي روند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، مسابقات اوزان 60، 84 و 120 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در در بوداپست مجارستان برگزار مي شود.

**برنامه مسابقات در روز دوم نیز به شرح زیر می باشد:


وزن 60 کیلو گرم ؛مسعود اسماعیل پور به دنبال ناکامی المپیک

مسعود اسماعیل پور در مسابقات المپیک لندن روی یک حادثه از رسیدن به مدال محروم شد.وی که در رده سنی جوانان صاحب دو مدال طلای جهان است در بزرگسالان عنوانی را کسب نکرده و با تمریناتی که زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشته خیلی امیدوار است تا در بوداپست صاحب مدال شود. وی برای رسیدن به این مهم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف حاجی علی اف از آذربایجان می رود و در صورت برتری در دور سوم با برنده مبارزه کشتی گیران آفریقای جنوبی و لهستان مسابقه می دهد. در این وزن که 39 کشتی گیر حضور دارند میکولای عیوضیان از اوکراین، ریونگ هانگ از کره شمالی، دولت نیازبیکوف از قزاقستان و بخان گوی گریف از روسیه در گروه اسماعیل پور قرار دارند.


وزن 84 کیلوگرم؛ آیا لشگری مصدوم به مدال خواهد رسید؟

احسان لشگری که در المپیک صاحب مدال برنز شد آنقدر آماده بود که همگان خوشرنگترین مدال را در مسابقات جهانی برای او کنار گذاشته بودند اما مصدومیت ناخواشته در تمرینات نگرانی های بسیاری را برای در دل علاقمندان به کشتی ایجاد کرد در هرصورت لشگری باید در این مسابقات در دور نخست به مصاف مارتینز از کلمبیا برود و در صورت برتری در دور دوم با برنده مبارزه شامیل کودیا ماگموداف از روسیه و آنتونیو از بزریل مسابقه می دهد. داتو مارساگاشویلی از گرجستان، کیت گوین از آمریکا، زوربیک سوخیف از ازبکستان و سالاس از کوبا در گروه لشگری حضور دارند. در وزن 84 کیلوگرم که 37 کشتی گیر حضور دارند.

وزن 120 کیلوگرم؛ کمیل قاسمی به دنبال خوشرنگ تر کردن مدال برنز المپیک

کمیل قاسمی کشتی گیر با اخلاق جویباری که در بازی های المپیک لندن با شایستگی به مدال برنز رسید در مسابقات انتخابی تیم ملی با شکست تمامی رقبا به دوبنده تیم ملی رسید.وی که در تمرینات تیم ملی بدون کوچکترین حاشیه ای فقط وفقط تمرین می کرد به دنبال کسب مدال خوشرنگتر از المپیک است وی برای رسیدن به سکوی قهزمانی در مسابقات جهانی 2013 باید در دور اول به مصاف دولت شابانبای از قزاقستان می رود و در صورت برتری با برنده مبارزه کیسل از یونان و لازاریف از قرقیزستان مسابقه می دهد. تراول دلاگنف از آمریکا، طاها اکگول از ترکیه، آلن زاسایف از اوکراین و جمال الدین ماگموداف از آذربایجان در گروه قاسمی قرار دارند. در این وزن 29 کشتی گیر به روی باسکول رفته اند.

کشتی گیران کشورمان در روز دوم با قرعه های سختی روبرو هستند که امیدواریم همچون روز نخست خوش بدرخشند.

برنامه روز دوم مسابقات جهانی کشتی آزاد سه شنبه 26 شهريورماه:

ساعت 13 تا 18: مسابقات مقدماتي اوزان 60، 84 و 120 كيلوگرم كشتي آزاد
ساعت 18 تا 18:30: وزن كشي وزن 74 كيلوگرم كشتي آزاد
ساعت 19 تا 21: مسابقات رده‌بندي و فينال اوزان 60، 84 و 120 كيلوگرم كشتي آزاد

رقابتهای وزن 74 کیلوگرم روز چهارشنبه(27 شهریور) برگزار می شود که عزت اله اکبری نماینده کشورمان خواهد بود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
با دعاي مردم پيروز مي شود
آخرین اخبار