رسايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تلاش براي عزل "دانشجو" سياسي است

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: برای تغییر جاسبی از رياست دانشگاه آزاد، حدود 2 الی 3 سال تلاش شد، اگر عزل فرهاد دانشجو به سرعت انجام شود عملکرد خود آقایان زیر سوال می‌رود چرا كه باید افکار عمومی را قانع کنند كه دانشجو تخلف داشته و به خاطر تخلف براي عزل تلاشش مي‌كنند.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماينده مردم تهران و عضو كميسيون اصل 90 مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به مباحث مطرح شده در خصوص عزل رئیس دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: باید به یک اصل توجه کنیم که اگر مدیری مرتكب تخلف شد به طوري که حضور آن مدیر وجب ضربه‌ به جامعه می‌شود، حتی اگر یک روز هم از انتصاب وی گذشته باشد باید او را از سمتش عزل کرد.

وی افزود: در مورد فرهاد دانشجو باید ببینیم آیا تخلفی صورت گرفته است یا خیر، و آیا تخلفات صورت گرفته گسترده بوده و به مدیریت فعلی دانشگاه آزاد بر می‌گردد یا نه، اما آنچه که ما می‌بینیم، اینگونه نیست.

رسایی تصریح کرد: قطعا عزل یک مدیر در این فضا با دلایل غیر مدیریتی بوده و دلایل سیاسی دارد.

نماینده تهران گفت: آبی که 30 سال در یک مسیر جاري باشد، باعث مفسده می‌شود و باید لای‌روبی شود تا چه رسد به آبی که راکد باشد، در بحث مدیریتی نیز که هر 8 سال مدیر عوض می‌شود بحث‌هایی مطرح است تا چه رسد به مديريت 30 ساله.


وی گفت: مسئولان ارشد دانشگاه آزاد 30 سال فردی را که به انواع و اقسام فساد متهم است، باور داشته و در مدیریت وی تردیدی ندارند ولی به مدیریت فرهاد دانشجو با يك سال مديريت بر دانشگاه آزاد با تردید نگاه می‌کنند.

رسایی تصریح کرد: در صورتی صلاحيت مدیریت رئیس فعلی دانشگاه آزاد مورد تردید است که هیئت امنای این دانشگاه ثابت کنند که تخلفی از جانب دانشجو صورت گرفته است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس، در ادامه به بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس هشتم با تفحص از دانشگاه آزاد موافقت کرد که بخش زیادی از این موضوع به ریاست قبلی دانشگاه آزاد بر می‌گردد.

وی افزود: اینکه برخی افراد با تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد موافق نبودند، چیز عجیبی نیست و نقش این موضوع در تلاش برای عزل رئیس دانشگاه‌ آزاد قابل تامل است، چرا که این افراد از تحقیق و تفحص نگرانند.

رسایی در خصوص نتیجه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد نیز گفت: طبق روال قانونی این مسیر طی می‌شود و نتیجه اعلام خواهد شد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، در پاسخ به این پرسش که آیا جوسازی‌های اخیر می‌تواند منجر به عزل رئیس دانشگاه آزاد شود یا خیر، گفت: طبق قوانين دانشگاه آزاد، عزل رئیس ضوابط خاصی دارد و هيئت امنا می‌توانند وي را عزل کنند، ولی باید افکار عمومی از دلايل بركناري وي قانع شود.

وی افزود: برای تغییر جاسبی از رياست دانشگاه آزاد، حدود 2 الی 3 سال تلاش شد، اگر عزل فرهاد دانشجو به سرعت انجام شود عملکرد خود آقایان زیر سوال می‌رود چرا كه باید افکار عمومی را قانع کنند كه دانشجو تخلف داشته و به خاطر تخلف براي عزل تلاشش مي‌كنند.

رسایی در پايان تاکید کرد: عزل باید طبق روال قانونی صورت بگیرد و در این مسیر مجلس و دستگاه‌های نظارتی نیز وظيفه خود را انجام خواهند داد.

انتهاي‌پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار