مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری: يكی از مهم ترين عوامل قرآن گريزی در بين نوجوانان و كودكان امروزی تضاد در رفتار و عمل بزرگتر‌ها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی افزود: اساس قرآن بر تربيت و متخلق شدن به اخلاق الهی است و آموزش قرآن به كودكان بايد در كودكی انجام گيرد، چرا كه آموزش ذهنی و عملی آن در اين سنين مؤثرتر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اين‌كه اگر خانواده دچار غفلت و فراموشی از آموزه‌های قرآنی شود فرزند هم تحت تأثير آنها قرار می‌گيرد، بيان كرد: اولين نهادی كه در علاقه مند سازی كودكان به قرآن نقش دارد خانواده است.

وی با تاكيد بر اين‌كه برنامه های خشک و رسمی و گاه عبوسانه از همان ابتدا كودك را از قرآن دور می‌سازد، خاطرنشان كرد: مربيان مدرسه و والدين كودكان بايد در ابتدا چهره رحمانی قرآن را به كودكان نشان دهند، چرا كه انسان ابتداء به رحمانيت گرايش پيدا می‌كند.

حجت الاسلام طباطبایی با بيان اين‌كه وقتی تمايل كودك به رحمانی بودن قرآن و خداوند قوی شد بايد جباريت قرآن را نيز به آنها آموزش داد، متذكر شد: رسانه‌های جمعی به‌خصوص تلويزيون می‌تواند با پخش برنامه‌های نمايشی قرآنی ويژه سنين كودك و نوجوان و استفاده از جنبه‌های اثباتی آن زمينه حركت كودكان به سمت قرآن را فراهم كنند.

طباطبایی افزود:  الگو سازی قرآنی برای نوجوانان و كودكان از ديگر عوامل علاقه‌مند سازی آنها به احكام قرآنی است و اين مهم بايد از مسئولان آغاز شود چرا كه حكومت ايران، اسلامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با تاكيد بر اين‌كه بايد با الگو قرار دادن علما و جوامع قاريان برای كودكان الگو‌سازی مناسب از قرآن كنيم، يادآور شد: يكی از مهم‌ترين عوامل قرآن گريزی در بين نوجوانان و كودكان امروزی تضاد در رفتار و عمل بزرگتر‌ها است.

وی اظهار كرد: عدم توجه كافی به مسائل دينی و معنوی در خانواده و كم رنگ شدن باورهای دينی و اعتقادی در بين جوانان و نوجوانان را از اساسی‌ترين مشكلات جامعه بوده كه زمينه‌ساز ديگر معضلات و مشكلات اجتماعی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: هم اكنون جهانی شدن امری بديهی بوده و نمی‌توان در عصر ارتباطات با مقابله فيزيكی در برابر هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی ايستادگی كرد بلكه بايد با نگاهی سيستماتيك و علمی در راستای كنترل و مقابله با معضلات فرهنگی و اجتماعی در آمد چرا كه تبادل فرهنگی امری اجتناب ناپذير است.

وی بيان كرد: با توجه به حجم گسترده تبليغات سوء رسانه‌ها و شبكه‌های ماهواره‌ای و برنامه‌های سازماندهی شده ضد اسلامی و ضد فرهنگی جبهه استكبار شاهد اثرات منفی اين برنامه‌ها در بين اقشار مختلف مردم هستيم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری اعلام كرد: در اين ميان كانال‌های ماهواره به عنوان يكی از مهم‌ترين ابزار ضد فرهنگی موج گسترش طلاق، خودكشی و ديگر ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی شده‌اند كه تنها راه مقابله با اين معضل اجتماعی فرهنگ‌سازی و ترویج آموزه های قرآنی از سنین کودکی و خردسالی در جامعه است./س

برچسب ها: قرآن ، کودکان ، والدین ، رفتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.