رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی گفت: برداشت محصول از سطح 7 هزار و 400 هکتار از باغ هاي پسته شهرستان زرنديه آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، باراني با اشاره به اينكه امسال سال آورد براي باغ هاي پسته زرنديه است، افزود: پيش بيني مي شود با توجه به شرايط مساعد سال جاري، بطور متوسط در هر هكتار بيش از دو تن محصول برداشت شود.
وي گفت: استان مركزي مقام ششم كشور در پرورش باغ هاي پسته را دارا است كه بيش از ۷۰ درصد باغ ها و محصولات توليدي پسته آن در شهرستان زرنديه است.
باراني ارقام كله قوچي، فندقي، اكبري و احمدآقايي را از توليدات پسته زرنديه ذكر كرد و گفت: هم اكنون پايانه صادراتي پسته اين شهرستان در حال احداث است كه با بهره برداري از آن در آينده نزديك پسته زرنديه به طور مستقيم و با برند اين شهرستان صادر خواهد شد.
به گفته وي، پسته توليدي در دشت سلطان احمدلو زرنديه در سطح پنج هزار و ۳۰۰ هكتار با كيفيت بالا توليد و به اتحاديه اروپا، كشورهاي حاشيه خليج فارس و خاور دور صادر مي‌شود.
وي با بيان اينكه باغ هاي پسته زرنديه بدون هر گونه آلودگي از لحاظ آفت هستند، بيان داشت: علت اصلي آن موقعيت جغرافيايي و شرايط مناسب اين منطقه است.
باراني ادامه داد: هم اكنون ۲۰۰ هكتار از اراضي دشت سلطان احمدلو زرنديه به كاشت پسته ارگانيك و تحت نظارت و بازرسي قرار دارند كه توسط بازرسان اتحاديه اروپا مورد ارزيابي كنترل كيفيت قرار مي گيرند.
وي افزود: بيش از ۸۰ درصد پسته توليدي شهرستان زرنديه به خارج از كشور صادر مي‌شود./س

برچسب ها: پسته ، برداشت ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.