تحقق اساسي ترين هدف بانکها که ارزش آفريني براي مشتريان باشد، با استفاده از فنون و روشهاي نوين بازاريابي بانکي امکان پذير خواهد بود.

امير صفري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: ايجاد رابط مستمر با مشتري و نگهداري آن ها براي مدت زمان طولاني و خلق مشترک تجارب با آن ها براي سازمانهاي مختلف در کشور ارزش تلقي مي شود و سازمان هايي موفق هستند که بتوانند مشتريان تمام عمر براي خود ايجاد کنند.

صفري در ادامه افزود: در اين شرايط وضعيت بانکها نيز خارج از اين مقوله نبوده و تغييرات ايجاد شده در انتظارات و نيازهاي مشتريان آنها باعث شده است تا بانکداران به دنبال استفاده از روش هاي نوين بازاريابي براي جذب مشتريان و افزايش سهام از آنها باشند.

وي تصريح کرد: در شرايط کنوني تحقق اساسي ترين هدف بانکها که ارزش آفريني براي مشتريان باشد بدون استفاده از فنون و روشهاي نوين بازاريابي بانکي امکان پذير نخواهد بود.
وي با اشاره به اينکه بازاريابي رابطه مند که به عنوان مجموعه فعاليتهاي بازاريابي در راستاي جذب، توسعه، حفظ، و گسترش روابط با مشتري تعريف مي شود گفت: تمرکز بازاريابي از جذب مشتريان کوتاه مدت و گذرا به حفظ روابط بلندمدت پايدار، صميمانه و عميق با مشتري تغيير ميکند.

صفري خاطرنشان کرد: در بازاريابي رابطه مند بانکها تلاش مي‌کنند تا ضمن شناخت نيازهاي مشتريان، خدمات خود را به آنها ارائه دهند و با جلب رضايت مشتريان ،‌ايجاد وفاداري کرده و کاري کنند که بين بانکها و  افراد گروه هاي ذينفع مرتبط با سازمان روابط بلندمدت برقرار  شود.

وي در ادامه گفت: در واقع در اين نوع بازاريابي موسسات به دنبال اين هستند که مشتريان بيشتري را بدست آورده و حفظ کنند همچنين در صدد هستند تا روابطي را ايجاد کنند تا مشتريان در اينده نيز از خدمات بانک استفاده و ديگران را نيز به اين کار ترغيب کنند.

صفري در پايان گفت: در بازاريابي سنتي، تمايل سازمان به انجام يک فروش ، تماس غير مستمر با مشتري، گرايش کوتاه مدت تاکيد جزئي بر ارائه خدمات به مشتري و تعهد جزئي نسبت به انتظارات است اما در بازاريابي رابطه مند، حفظ و نگهداري و بهبود ارتباط با مشتري يک اصل قلمداد مي شود و تماس با مشتري و توجه به ان چه که براي او ارزش محسوب مي شود بسيار حائز اهميت است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بانک ، نوین ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار