شبکه الميادين گزارش داد: رژيم صهيونيستي چندان از توافق اخير آمريکا و روسيه درباره سوريه راضي نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "گراسيا بيطار" گزارشگر شبکه تلويزيوني الميادين، درباره موضع گيريها در برابر توافق اخير روسيه و آمريکا گفت: طرف هاي مختلف از توافق اخير روسيه و آمريکا که به توافقنامه ژنو مشهور شد، استقبال کردند و حمله نظامي به سوريه لغو شد.

واشنگتن در برابر سوريه هم از همان سياست چند دهه گذشته خود در منطقه يعني" سياست چماق و هويج" استفاده مي کند. به نظر مي رسد آمريکا اکنون چماق خود را در برابر سوريه کنار گذاشته است تا به هويج فرصت بدهد. باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با وجود اذعان به اختلاف نظرهايي با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه، از پيشنهاد پوتين تمجيد کرد. 

در ادامه اين گزارش آمده است: واشنگتن در واقع نمي خواهد به صورت علني عقب نشيني از موضع خود را اعلام کند، زيرا مي خواهد آبروي باراک اوباما و جان کري حفظ شود. کري به قدس رفت تا مضمون توافقنامه ژنو را به اطلاع متحد آمريکا يعني اسرائيل برساند. مهمترين مسئله در سخنان جان کري پس از ديدار او با بنيامين نتانياهو، تاکيد بر باقي ماندن همه گزينه ها بر روي ميز در تعامل با سلاح هاي شيميايي سوريه بود. اما اسرائيل چندان از شرايط جديد راضي نيست، زيرا از نظر اين رژيم، عقب نشيني از حمله به سوريه مي تواند ايران به پيشرفت هسته اي تشويق کند. نتانياهو تاکيد کرد بايد منتظر ماند تا مشخص شود که آيا توافقنامه ژنو به از بين رفتن کامل انبارهاي سلاح هاي شيميايي سوريه منجر خواهد شد؟ نتانياهو برنامه هسته اي ايران را هم آزمون ديگري براي جامعه جهاني دانست. 

گزارشگر اين شبکه خاطر نشان کرد: با وجود اين موضع اسرائيل ديگر طرف ها از توافقنامه ژنو استقبال کردند. وزراي امور خارجه چين و فرانسه استقبال خود را از توافق روسيه و آمريکا اعلام کردند و آن را عامل کاهش تنش در سوريه دانستند. ناتو و اتحاديه عرب هم از جمله استقبال کنندگان از اين توافق بودند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار