۱۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با تاکید بر علمی بودن فضای دانشگاه آزاد خطاب به لاریجانی اعلام کردند نگذارید بار دیگر دانشگاه آزاد محفل کانون‌های قدرت و ثروت شود و فضای سیاسی‌بازی بر این دانشگاه حاکم شود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در بخشي از نامه 1100 دانشجویان دانشگاه آزاد استان قم خطاب به لاریجانی آمده است: در پی تصویب اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، سرانجام و پس از سال‌ها درخواست و پیگیری دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی به کانون گرم خانواده خود یعنی کارکنان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی رسید.
 
این عدالتخواهی که دانشجویان در آن برهه نسبت به آنان حساسیت داشتند در آخر به نتیجه مطلوب رسید و یکی از دانشگاهیان در رأس دانشگاه قرار گرفت و خانواده دانشگاه را برای رسیدن به آرمان‌های بلند امام و رهبری امیدوار ساخت.
 
در اذهان ما دانشجویان در آن زمان اینگونه نقش بسته بود که باید مسیر پیشرفت و عدالت را پیمود و در این امر نباید کوتاهی کرد. این مسیر را بسیاری از دانشجویان دانشگاه مطالبه کردند و امر عدالت محور آن محقق شد اما وقتی دانشگاه در مسیر پیشرفت قرار گرفته برخی مدعیان خط امام و رهبری ورود نابهنگامی را برای به حاشیه راندن دانشگاه آزاد اسلامی از مسیر علمی و حقیقی خویش در پیش گرفته‌اند و ما را یادآور روزهای بسیار تلخ کوی سال 87 دانشگاه تهران انداخته است.
 
در همان روزهای تغییر رئیس، این اعتراضات به حدی دامنه‌دار شد که نمایشگاه‌های تخلفات دانشگاه آزاد در بسیاری از دانشگاه‌های کشور برگزار شد و انتقادات گوناگون و فراوان دانشجویان در کنفرانس‌های خبری و نشریات دانشجویی به حد بالا خود رسید. هرچند این انتقادات و اعتراضات دانشجویان بدون پاسخ نماند ولی پایانی بر انتقادات دانشجویان نشد.
 
در آن ایام از تلخ ترین مواردی را که شاید بتوان ذکر کرد، کندی بررسی و اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. اصلاحی که با گذشت چند سال به فرآیندی چالشی مبدل شده بود ولی با درایت و هوشمندی بسیاری از دلسوزان نظام اسلامی روبرو شد و بسترسازی مناسبی برای تغییر عملکرد از فرآیند سیاسی به علمی شد. این دستاورد بزرگی بود که دانشگاه آزاد اسلامی را دوباره احیا کرد.
 
در این برهه حساس که در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم، بعد از مدتی که این آرمانهای نوظهور در حال شکوفا شدن است، برخی در تلاش برای به احاطه بردن دانشگاه از مسیر علمی و آکادمیک و ورود آن به یک مسیر سیاسی هستند.
 
«اسلامی کردن دانشگاه و قرار گرفتن دانشگاه در این مسیر که در نقشه تحول علوم انسانی بیان شده، نشان از آن دارد که مدیریت جدید این الگوی ایرانی اسلامی را در سرلوحه تمام امور خویش داده است تا شجره طیبه دانشگاه مسیر حقیقی خویش را بازیابد».
 
هم اکنون زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که برخی افراد که باید مصلحت نظام و دانشگاه را برای دانشگاهیان ترسیم کنند و در این زمینه ورود داشته باشند متاسفانه دنبال‌رو منافع شخصی و گروههای سیاسی  شده اند و به دنبال عزل فرهاد دانشجو افتاده‌اند.
 
البته در چند روز اخیر بسیاری از نمایندگان ملت به تکلیف و وظیفه شرعی و اخلاقی خویش جامه عمل پوشاندند و نسبت به تغییر رویکردها در مورد آینده دانشگاه آزاد اسلامی مراتب نگرانی خویش را ابراز داشتند و این رویکرد گامی بسیار مثبت و موثر قلمداد خواهد شد.
 
ما دانشجویان دانشگاه آزاد از خانه ملت درخواست می‌کنیم که نسبت به تغییر رویکردها و عملکردها در قبال دانشگاه آزاد اسلامی هوشیاری کامل را داشته باشند و نگذارند بار دیگر دانشگاه آزاد محفل کانونهای قدرت و ثروت شود و فضای سیاسی بازی بر این دانشگاه حاکم شود،بلکه آکادمیک و علمی ماندن دانشگاه آرزوی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۱:۰۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
درود بر اقای دانشجو رییس محترم ومحبوب دانشگاه ازاد
آخرین اخبار