مديرعامل انجمن قارچ ايران گفت: قارچ يک محصول ارگانيک نيست اما به دليل آنکه در چرخه توليد ان از سم استفاده نمي شود پس محصولي سالم است.

محمد حسن افشار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق اظهار داشت: نهاده ها و کمپوستي که در چرخه توليد قارچ مصرف مي شودنقش مهمي در سلامت قارچ دارند.

وي ادامه داد: در صورتي که کلاش گندم سم زده نباشد و يا کود مرغي نيز عاري از بقايا باشد، قارچ استحصال شده را مي‌توان ارگانيک دانست.

مديرعامل انجمن قارچ ايران با بيان اينکه محصول کشاورزي اصولا مواد غذايي را از خاک دريافت مي کند افزود: سيستم توليد قارچ بسته است و قارچ کاران با رعايت راه هاي پيشگيري محصول سالمي را استحصال مي‌کنند.

افشار تصريح کرد: قارچ کاران با بهره گيري از راه هاي پيشگيري مانند پاستوريزه کردن،‌محافظت سالن از ورود حشرات و .. در ارگانيک بودن و ممانعت از سم پاشي مبادرت مي‌کنند.

به گفته وي قارچ پوست ندارد و باقيمانده سم نيز در ان مي‌ماند بنابراين توليد کنندگان از سم استفاده نمي‌کنند و فقط به منظور پيشگيري سم را در خاک اضافه مي کنند.

افشار خاطرنشان کرد: در صورتي که واحدي ادعا کند محصول آن ارگانيک است به معناي ان بوده که در چرخه توليد 75 روزه قارچ از سم استفاده نکرده است.

مديرعامل انجمن قارچ اظهار داشت: واحدهاي داراي پروانه بهره برداري و ساختمان توليد اصولي از سم پاشي بسيار کم و فقط براي پيشگيري آن هم در خاک استفاده مي‌کنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: قارچ ، سالم ، سم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار