بر اساس توانمندی استانها 180 مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشور به صورت آزمایشی برای برگزاری دوره های تخصصی آموزش ، تولید ، بازاریابی و فروش انتخاب شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در شیراز گفت: بر اساس توانمندی استانها 180 مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشور به صورت آزمایشی برای برگزاری دوره های تخصصی آموزش ، تولید ، بازاریابی و فروش انتخاب شده اند که در این مراکز با ایجاد تعاونی مهارت آموزان ، سفارش های بازار تولید و عرضه می شود.

کوروش پرند افزود: در شهرستان استهبان در فضای 63 متری، مهارت آموزان شیوه تولید قارچ دکمه ای آموزش می بینند و تولیدات آنها به بازار عرضه می شود که با همین کار 30 نفر مشغول به کار شده اند.

وی بیان داشت: در برخی از دوره های مهارت مثل آموزش های 2800 ساعته ، پنجره سازی دو جداره UPVC تا 90 درصد مهارت آموزان جذب بازار کار شده اند.

پرند از تدوین برنامه ها و اولویت های سازمان فنی و حرفه ای در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت : بر اساس دستور وزیر برنامه های 100روزه ، یکساله و 4ساله سازمان فنی و حرفه ای تدوین شده و این برنامه ها به همراه برنامه های دیگر سازمان های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در قالب 4 کتاب تهیه و به رییس جمهور ارائه شده است .

پرند افزود : از سال 90 برنامه ها و سیاست های سازمان فنی و حرفه ای براساس سند راهبردی مهارت و فناوری اجرا می شود و در برنامه ارئه شده تنها اولویت های اجرای برنامه ها تغییر کرده است./س

برچسب ها: انتخاب ، مرکز ، تخصصی ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.