دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: به همت مردم نیکوکار هزار و 200 مرکز درمانی در سراسر کشور زیر نظر مجمع خیرین سلامت احداث شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سید رضا نیری به همراه جمعی از مسئولان مجمع خیرین سلامت در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی از تاسیس و فعالیت این مجمع در طول پنج سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این مجمع در سراسر کشور 140 شعبه دارد که ریاست آن را امام جمعه هر شهر عهده‌دار است.

وی تصریح کرد: حدود هزار نفر از بزرگان شهرستان‌ها عضو هیئت امنای مجمع خیرین سلامت هستند و تاکنون 30 هزار خیر به عضویت این مجمع در آمدند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد: در این مدت مردم به صورت میلیاردی برای صرف امور خیریه به این مجمع کمک کردند و این تلاش از سوی خود مردم صورت گرفته و هزار و 200 مرکز درمانی در سراسر کشور ساخته شد.

وی اذعان داشت: این مراکز درمانی شامل درمانگاه، اورژانس، بیمارستان و خانه بهداشت است که به مردم بی‌بضاعت و مناطق دور از دسترس از مراکز درمانی اختصاص دارد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ما معتقدیم پیشگیری باید قبل از درمان صورت بگیرد تصریح کرد:‌ با تاسیس خانه بهداشت در مناطق دور از دسترس برای کسانی که دستشان از بضاعت مالی خالی است و یا دسترسی به مراکز درمانی برای ایشان بسیار مشکل است مقدمات را فراهم کردم تا از بروز بیماری‌ها جلوگیری کنیم.

وی از تاسیس یک مرکز اورژانس در مشهد خبر داد و گفت: این مرکز درمانی توسط یکی از خیرین ساخته شده است که چنین مرکزی با این امکانات در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است.

نیری به دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت:‌ ایشان سه مسئله را برای مردم بسیار مهم دانستند که مهم‌ترین آن بحث سلامت است.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از رهنمود علما و دلسوزان نظام راهی پر رهرو ترسیم و گامی موثر در عرصه خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه برداشته شود./س

برچسب ها: قم ، احداث ، مرکز ، درمانی ، سراسر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.