نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت : به منظور جلوگیری از ورود بی رویه سموم قاچاقِ بی کیفیت از خارج کشور ، کارخانه تولید سموم با کیفیت کشاورزی در رفسنجان احداث می شود .

آذین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به اینکه در سال 90 پسته کاران رفسنجانی مبلغ 40 میلیارد تومان سم وارداتی استفاده کرده اند افزود : این سم به علت بالا رفتن نرخ ارز و دلار ، گرانتر شده است .

وی درباره معایب سمومِ چینی وارداتی گفت : این سموم در افزایش آلاینده های زیست محیطی تاثیر دارند .

آذین خاطرنشان کرد : بیشتر سموم وارداتی قاچاق و تاریخ گذشته اند که سودجویان با تغییر بسته بندی و تاریخ جدید اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه کنترل کیفی سم در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان مراحل پایانی خود را برای تولید سم طی می کند افزود : در این آزمایشگاه در مرحله نخست دونوع سم رایج کشاورزی و تا پایان امسال 4 نوع سم دیگر نیز به مرحله تولید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این سموم برای دفع آفات برخی گیاهان از جمله آفات پسیل پسته کاربرد دارند یادآور شد : با احداث " کارخانه تکنیکال سم " و جذب سرمایه گذار در رفسنجان علاوه بر اشتغالزایی و خودکفایی ، پایین آمدن هزینه های دفع آفات و محصول با کیفیت تولید ، جلوی واردات سموم قاچاق و خروج ارز از کشور گرفته خواهد شد./س

برچسب ها: تولید ، سم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.