مؤسسه «روشنای زندگی» برای اینکه کارکترهای ایرانی _ اسلامی روشنا را نظیر «پارسا» و «پروانه‌ها» در میان کودکان و نوجوانان این مرز بوم جا بیندازد و آنها را با فرهنگ و تمدن ایران زمین آشنا کند، به خلق کمیک استریپ این شخصیت‌ها پرداخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛تولید و خلق کاراکتر یکی از کارهای بسیار استراتژیک برای انتقال سبک زندگی و پیام‌های فرهنگی است، که غرب سال‌ها توانسته در این زمینه به خلق کاراکترهای مختلف کارتونی نظیر اسپایدرمن، بتمن و باربی پرداخته و در آن نیز موفق عمل کند.
 
کشورهای غربی و پیشرفته برای اینکه شخصیتی را در ذهن مخاطبان خود ماندگار کنند، در وهله نخست کاراکتری از آن شخصیت را خلق کرده و قبل از اینکه انیمیشین آن را بسازند، کُمیک استریپ کار می‌کنند که سال‌ها این مباحث از سوی تولیدکنندگان ایرانی در خلق شخصیت‌ها مغفول مانده است.
 
در این راستا مؤسسه «روشنای زندگی» برای اینکه کارکترهای ایرانی _ اسلامی روشنا را نظیر «پارسا» و «پروانه‌ها» در میان کودکان و نوجوانان این مرز بوم جا بیندازد و آنها را با فرهنگ و تمدن ایران زمین آشنا کند، به خلق کمیک استریپ این شخصیت‌ها پرداخته است.

 
در کمیت استریپ «پارسا» می‌خوانیم: پارسا پسر بچه باهوشی است که پدرش دانشمند برجسته هسته‌ای است و نور فیروزه‌ای را کشف و ابداع کرده است که دستاوردی شگفت‌انگیز در زمینه انرژی هسته‌ای است که اگر منتشر شود و به قلب‌های انسان‌ها بتابد، تمام بیماری‌های جسمی و روحی را از بین خواهد برد.
 
 
 
 
اما نیروهای اهریمنی، پدر پارسا را می‌ربایند تا نور فیروزه‌ای را تبدیل به تشعشعات آتشین کند که نتایجی برعکس خواهد داشت و جهان را به جنگ و خونریزی می‌کشاند. اما پارسا به کمک دوستان‌اش یاسر و میثم ماجرا را به شکلی دیگر رقم می‌زنند.
 
 
کمیک استریپ «پارسا» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری «سلوک افلاکیان (روشنا)» تهیه و تولید و توسط «حسین صفارزادگان» طراحی و تصویرسازی شده است.
 
از دیگر افرادی که به چاپ این کمیک استریپ پرداخته‌اند می‌توان به «مهرداد اخوان» مسئول استوری بورد، «الهه نیکخواه» مسئول رنگ‌آمیزی، «هادی محمدیان» مدیر هنری، «سعید حسینی» و «هادی محمدیان» نویسندگان، «امیر الله ورن» مدیر تولید و «احسان سالمی» ویراستار اشاره کرد.
 
 
 
 
در کمیک استریپ «پروانه‌ها» می‌خوانیم: در یکی از روزهای آغازین سال تحصیلی در دبستان دخترانه‌ای در جنوب تهران، معلم پرورشی اطلاعیه مسابقه‌ای با جایزه‌های متنوع و رنگارنگ را درون راهروی مدرسه نصب می‌کند تا دانش‌آموزان بهترین زن محله را در یک کار گروهی پیدا کنند. 
 
در این بین، گروه سارا و زینب از رقابت با دیگر گروه‌های مدرسه عقب می‌افتند. اما ریحانه، یکی از دانش‌آموزانی که در هیچ گروهی حضور نداشته به کمک آنها می‌آید و بهترین زن محله را که از نگاه همه پنهان بوده را پیدا می‌کند.
 
مؤسسه فرهنگی هنری «سلوک افلاکیان (روشنا)» کمیک استریپ «پارسا» و «پروانه‌ها» را در 5 هزار نسخه و با قیمت 5000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.
 
به گفته سعید حسینی، مدیر مؤسسه «روشنای زندگی» در همه مراکز فروش نوشت‌افزارهای ایرانی _ اسلامی «روشنا»، کمیک استریپ «پارسا» و «پروانه‌ها» نیز به فروش می‌رسد.

 
انتهاي پيام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.