ملت بزرگ ايران با گذر از وقايع مختلف در طول تاريخ اقتدار فرهنگي خود را به نمايش گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم رونمايي از نوشت‌افزار ايراني اسلامي در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، "رضايي" مديرعامل كانون در اين مراسم گفت: ما 12 ميليون دانش‌آموز و 4 ميليارد دانشجو داريم و طراحي جلد از نكات مورد توجه دانش‌آموزان است. 

وي اظهار داشت: به جاي اينكه به دنبال يكسري از شكل ها برويم بهتر است به دنبال مفاخر كشور عزيزمان برويم و آنها را به نماد تبديل كنيم. 

"مرتضي حيدري" مشاور امور بازرگاني كانون در اين آيين تصريح كرد: تربيت حوزه‌هاي مختلفي دارد كه هيچ كدام از آنها نبايد دور از چشم دست‌اندركاران باشد و يكي از مسائل مورد توجه در تعليم و تربيت ابزار آن و مهمترين ابزار قلم و كتاب است. 

"حيدري" افزود: از مهر ماه سال گذشته موضوع توليد نوشت‌افزار ايراني را با مديركل كانون در ميان گذاشتم و در نهايت با تشكيل جلسه‌هاي متعدد فراخواني را در سطح كشور منتشر كرديم كه حاصل آن جمع‌آوري 500 اثر بود. 

وي تصريح كرد: اين حوزه از اهميت بالايي برخوردار است و 4 هزار ميليارد تومان گردش سرمايه در اين حوزه وجود دارد. 

"اسحاقي" معاون شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين مراسم گفت: اسباب‌بازي تنها وسيله بازي نيست بلكه وسيله فرهنگ ساز است. 

وي اظهار داشت: انسان يك موجود فرهنگي است و فرهنگ عنصر متمايز كننده انسان است.
 
"اسحاقي" تصريح كرد: فرهنگ عنصري دير‌پا و شامل مجموعه اي از ارزش‌ها و آداب و رسوم است و ملت ايران در طول تاريخ خودش نشان داده كه داراي يك اقتدار فرهنگي است. 

وي خاطرنشان كرد: همان‌طور كه براي توليد بسياري از محصولات ريسك مي‌كنيم، در زمينه توليد نوشت‌افزار ايراني اسلامي نيز بايد داراي ريسك‌پذيري باشيم. 

همچنين در اين مراسم از تعدادي از دخترهاي توليد شده با نمادهاي ايراني همچون "شهيد بابايي" سيمرغ، "سهراب"، "شهيد محمدحسين فهميده"، "آرش كمانيگر"، "مهدي باكري" و "كاوه آهنگر" با حضور دانش آموزان و مسئولان رونمايي شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.