سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 92 گفت: علاوه بر پیشنهادات اصلاحی دولت بر قانون بودجه 92، کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز پیشنهادهایی در اين زمينه خواهند داشت که به آنها نیز رسیدگی مي‌شود.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 92 در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، به تشریح روند اصلاح قانون بودجه 92 پرداخت.

وی افزود: اولین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه 92 اختصاص خواهد یافت.

قادری تصریح کرد: در صورتی که هفته اول مهرماه مجلس نشست علنی نداشته باشد، کمیسیون‌ها جلسات خود را برگزار خواهند کرد، بنابراین کمیسیون برنامه در اولين جلسه خود به بررسي لایحه مذکور خواهد پرداخت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: این کمیسیون به محض بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه 92 این لایحه را به صحن علنی ارسال خواهد کرد تا نمایندگان نیز با آن موافقت کنند.

نماینده شیراز ادامه داد: علاوه بر پیشنهادات اصلاحیه دولت در قانون بودجه 92، کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز پیشنهادهایی خواهند داشت که به آنها نیز رسیدگی خواهد شد.

اين در حالي است، سيد ابراهيم ابراهيمي معاون امور تقنيني معاون امور مجلس رئيس‌جمهور پيش از اين در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، از تلاش براي بررسي مجدد لايحه اصلاح قانون بودجه 92 خبر داده بود.

وي افزود: لايحه اصلاح قانون بودجه 92 به صورت يك فوريتي در مجلس مطرح شد که راي نياورد بنابراين به صورت عادي در دستور كار نمايندگان قرار گرفته است.

ابراهيمي خاطر نشان كرد: دولت بنا دارد بعد از تعطيلات 2 هفته‌اي نمايندگان، اين لايحه را با جمع‌آوري امضا خارج از دستور بررسي كند.

معاون امور تقنيني معاون امور مجلس رئيس‌جمهور  تاكيد كرد: در صورت همكاري نمايندگان اصلاح قانون بودجه 92 صورت خواهد گرفت.

همچنين علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته(شنبه) در مراسم توديع و معارفه روساي جديد و قديم ديوان محاسبات مجلس ارائه لايحه اصلاح قانون بودجه را درست تلقي كرده و ارائه اصلاحيه در زمان نقض قانون را ضروري دانست.

اضافه مي‌شود، نمايندگان در جلسه علني روز سه‌شنبه، 12 شهريورماه با يك فوريت لايحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 كل كشور مخالفت كردند.  
 
دولت در ابتدا اين لایحه را به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه کرد که پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف دو فوریت این لایحه، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کرد که دولت با یک فوریت این لایحه موافق است و از هیئت رئیسه خواست تا یک فوریت آن را به رای بگذارد.

وکلای ملت با 100 رای موافق، 70 رای مخالف و 17 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن علنی با یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه 92 مخالفت کردند.
 
حجت‌الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي‌فرد كه در غياب لاريجاني رياست اين جلسه  را برعهده داشت، گفت: لايحه مذكور به صورت عادي به كميسيون برنامه و بودجه ارجاع مي‌شود.

براي مشاهده متن کامل لايحه اصلاح قانون بودجه 92 اينجا کليک کنيد.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار