عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،گفت: پس از تعطیلی دو هفته‌ای مجلس در اوایل مهر ماه سال جاری ،نمایندگان کار خود را برای بررسی لایحه پیشنهادی دولت در خصوص اصلاحیه بودجه شروع خواهند کرد

  

به گزارش باشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی‌الرضا ثروتی با یادآوری ارائه لایحه اصلاحیه بودجه 92 کل کشور از سوی دولت به مجلس، افزود: نمایندگان مجلس با مواردی که در اصلاحیه بودجه از سوی دولت یازدهم لحاظ شده موافق نبوده و از این رو رأی به دوفوریت و یک فوریت آن ندادند و به این ترتیب این لایحه به صورت عادی بررسی خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم ،گرمه ، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با یادآوری برداشت 6 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در سال گذشته برای پرداخت عیدانه به مردم آن هم به صورت وام از سوی دولت دهم به دستور رهبری، افزود: قرار بود دولت هر سال 2 هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی بابت عیدانه‌ای که از این صندوق برداشت کرده بود برگرداند که در اصلاحیه بودجه زمان بازگرداندن آن را به سال آتی موکول کرده است.

وی افزود: در خصوص بازگرداندن 2 هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی در سال آینده که در لایحه اصلاحیه بودجه منظور شده است نمایندگان مخالفتی ندارند و با این بند موافق هستند اما سایر بندها نیاز به کالبدشکافی دقیق دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سؤال که آیا در مخالفت مجلس با دوفوریت و یک فوریت لایحه اصلاح بودجه 92 کل کشور نگاه سیاسی حاکم بوده است یا نه، تصریح کرد: در خصوص مخالفت با دوفوریت و یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه کار کارشناسی و نگاه تخصصی حاکم بوده است.

عضو کميسيون برنامه و بودجه در مجلس، با بیان اینکه علت مخالفت نمایندگان با یک فوریت اصلاح قانون بودجه این بود که تغییرات اعمال شده در لایحه بسیار زیاد است، افزود: با توجه به زیاد بودن تغییرات اعمال شده در لایحه اصلاحیه بودجه نمایندگان معتقدند که این لایحه باید در کمیسیون تخصصی به صورت دقیق بررسی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در پاسخ به این سؤال که زمان بررسی اصلاحیه بودجه چه زمانی است، گفت: پس از تعطیلی دو هفته‌ای مجلس یعنی در اوایل مهر ماه سال جاری ؛نمایندگان کار خود را برای بررسی لایحه پیشنهادی دولت در خصوص اصلاحیه بودجه شروع خواهند کرد./س

برچسب ها: لایحه ، بودجه ، ثروتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.