نگراني هاي زيست محيطي و اقتصادي باعث شده است تا شرکت هاي خودروي سازي آلمان و فرانسه به توليد انبوه خودروهاي برقي روي آورند و از همين رو انتظار مي رود بازار اين نوع خودروها در سالهاي آينده رونق گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري فرانس 24، يکي از ويژگي هاي بارز نمايشگاه خودرو امسال فرانکفورت آلمان رونمايي از خودروهاي برقي بي ام دبيليو موسوم به «يي 3 » بود.اين خودروي برقي قرار است ماه دسامبر امسال به بازار آيد.

يک کارشناس خودرو در اين باره مي گويد: ما فکر مي کنيم که فناوري خودروهاي برقي نيز مانند ديگر فناوري ها در سالهاي آينده توسعه يابد.

وزن خودرويي برقي که شرکت بي ام دبليو توليد کرده است 250 کيلو گرم است و هدف از اين کار آن است که وزن باطري را به راحتي حمل کند.

ميزان مسافتي که خودرو در هر شارژ باطري مي تواند طي کند 140 کيلومتر است اما با کمک کردن از ژانراتورهاي بنزيني که به طور آپشن فروخته مي شود اين مسافت به 300 کيلومتر نيز مي رسد.

در فرانسه شرکت هاي پژو - سيتروئن نيز پيش تر به صنعت توليد خودروهاي برقي روي آورده اند و محصولات اين دو شرکت اکنون در خيابان هاي فرانسه در رفت و آمد هستند.

خودروهاي برقي که شرکت هاي فرانسوي توليد مي کنند هيچ گونه آلودگي ندارند و هزينه صد کيلومتر مسافت توسط اين نوع خودروها تنها يک و نيم يورو است که از اين نظر حدود هفت برابر ارزانتر خودروهاي بنزيني است.

ميزان مسافتي که اين خودروها(خودروهاي فرانسوي) در هر بار شارژ کردن طي مي کنند 130 کيلومتر است و زمان دوباره شارژ کردن باطري نيز حدود هشت ساعت است.

با اين حال بازار خودروهاي برقي در فرانسه در حال رونق گيري است. به طوري که ازماه ژانويه امسال تاکنون حدود نه هزار دستگاه خودروي برقي فروخته شده است که در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته 48 درصد افزايش را نشان مي دهد.

همچنين در اين مدت زمان حدود 30 هزار دستگاه خودروي هيبريدي (دوگانه سوز ترکيبي ناشي از موتور درون سوز با منبع ذخيره انرژي الکتريکي) در فرانسه فروخته شده است که نسبت به همين مدت زمان در سال گذشته250درصد افزايش را نشان مي دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازار ، خودرو ، برقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
من از طرفدارای خودرو هیبریدی ام . ول . کی گفته "هیچ" آلودگی ندارن ؟برقی که این خودرو ازش استفاده می کنه توی نیروگاه تولید میشه دیگه ؟ نیروگاه هم سوخت فسیلی می سوزونه و هوا رو آلوده می کنه . ولی در کل خودرو هیبریدی یک پنجم خودرو بنزینی هوا رو آلوده می کنه .
آخرین اخبار