با حضور 6 استان کشور و آشپزان ماهر جشنواره آئینی- سنتی آش در شهرستان نیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل در این مراسم که دیروز در نیر برگزار شد شرکت‌کنندگانی از استان‌های خوزستان، تهران، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و شهرهای مختلف استان اردبیل توانمندی و مهارت خود را در تهیه و تولید آش‌های محلی و سنتی به نمایش گذاشتند.

در این جشنواره آشپزان آش گوجه، دوغ، رشته، نسترن، هدیگ، ترش، سوپ، میوه، بادمجان، قارچ، یوغورت، آش سبزی کناری خوزستان، آش ترش زنجان، سوپ خامه نیر و ... پخته و به همراه آش میوه و سمبوسه و آش کشک به علاقمندان و گردشگران و مسافران حاضر در منطقه بولاغلار نیر عرضه کردند.

فرماندار شهرستان نیر در این مراسم گفت: در این جشنواره بیش از 35 غرفه برای تولیدکنندگان آش و 20 غرفه نیز برای سایر محصولات فرهنگی، موادغذایی، ایستگاه نقاشی، گلیم کودکان، عتیقه‌جات و منسوجات و ... در نظر گرفته شده است.

فخرالدین زاهد افزود: این جشنواره برای هشتمین سال متوالی است که در شهر نیر و منطقه بولاغلار به عنوان منطقه نمونه گردشگری برگزار می‌شود و ما همه ساله شاهد حضور گسترده علاقمندان به طبیعت در این جشنواره هستیم.

جشنواره آش نیر با برنامه‌های متنوع موسیقی، نمایش و همچنین حضور گسترده گردشگران و مسافران روبرو شد به طوری که در پایان این جشنواره از آشپزان نمونه و غرفه‌آرایی برتر با اهدای لوح سپاس و هدیه ویژه تجلیل شد.

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، سنتی ، آش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.