وزير راه و شهرسازي گفت: بايد شبکه مترو از کلان شهرها به تمامي شهرهاي جديد در اطراف تهران براي افزايش رضايتمندي مشتريان متصل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي در مراسم توديع و معارفه رستميان مديرعامل شهرهاي جديد با بيان اينکه شهرها محصول يک تمدن و جريان تاريخي هستند گفت: در شهر يک مفهوم اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي بسيار مهمتر از يک مفهوم فني است.

وي در ادامه افزود: مفهوم اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي در شهرهاي جديد بسيار پراهميت تر از مفهوم فني است بسياري از مديران شهرهاي جديد به آن اهميت ميدهند.

آخوندي با اشاره به اينکه در شهرهاي قديمي بسياري از ساکنان آن حس تعلق به دليل جريان تاريخي آن دارند افزود: بسياري از ساکنان شهرهاي قديمي بخشي از هويت خود را در اين شهرها مي‌دانند.

وزير راه و شهرسازي در ادامه يادآور شد: بايد شهرهاي جديد را به گونه اي طراحي کنيم که ساکنان آن به اين شهرها همانند شهرهاي قديمي احساس تعلق و هويت کنند.

آخوندي در ادامه تصريح کرد: براي ايجاد تعلق ساکنان در شهرهاي جديد بايد يک اقدام فرهنگي اقصادي و فرهنگي با مديريت جديد انجام دهيم.

وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: بايد از تجارب شهرهاي قديمي در گسترش شهرهاي جديد استفاده نماييم و مکان يابي آنها را به گونه اي طراحي کنيم بتوان آنها را توسعه داد.

وي در ادامه گفت: در شهرهاي جديد حلقه مکمل بايد در جاهايي باشد که صنعت و اشتغال ايجاد شود و يک نظام يکپارچه در اين شهرها ايجاد شود.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه در شهرهاي جديد با مشکلات بسيار عمده اي روبرو هستند افزود: 400 هزار واحد مسکن مهر در اين شهرها در حال ساخت است که 240 هزار واحد از آنها در اطراف تهران ايجاد شده است.

آخوندي در ادامه افزود: از 240 هزار واحد مسکن مهر در تهران تنها 40 هزار واحد از آنها تکميل شده و اين 20 هزار واحد از آنها مسکوني شده است.

وي در ادامه اظهار داشت: تکميل واحدهاي مسکن مهر به دليل خدمات زيربنايي و روبنايي آنها با چالش هايي جدي روبرو است.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه براي سکونت و جذب جمعيت بايد يک برنامه اساسي داشته باشيم افزود: بايد در خصوص خدمات زيربنايي و روبنايي و الگوهاي همسايگي در شهرهاي جديد يک برنامه اساسي انجام دهيم.

ويزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه دولت به تمامي تعهدات خود براي تکميل واحدهاي مسکن مهر پايبند است گفت: بزرگترين وظيفه دولت ها آن است که تعهدات دولتهاي گذشته را بپذيرند و آن را به نحو احسن به پايان برسانند.

وي در ادامه اظهار داشت: بايد مديران شهرهاي جديد بتوانند گسترش حق انتخاب براي ساکنان ايجاد نمايند.

آخوندي با اشاره به اينکه بايد مدلي در واحدهاي مسکن مهر طراحي کنيم گفت: بايد در نماها، رنگ ها، مصالح ساختماني و معماري حق انتخاب را به ساکنان دهيم تا رضايتمندي بيشتري براي آنها ايجاد شود.

وي در ادامه يادآور شد: اتصال مترو از کلان شهرها به شهرهاي جديد بايد به صورت جدي پيگيري شود.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه بايد از بخش خصوصي در توسعه شهرها استفاده شود گفت: همکاري بخش خصوصي در توسعه شهرهاي جديد با سرمايه گذاري در اين شهرها زمينه را براي توسعه و افزايش کيفيت واحدهاي مسکن مهر فراهم مي کند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: بازنگري در شهرهاي جديد از جمله حق انتخاب مشتريان و مکان يابي جديد از الگوهاي جديد در شهرهاي جديد به شمار مي رود.

وزير راه و شهرسازي در پايان اظهار داشت: استفاده از فن آور در توسعه شهرهاي جديد از ديگر مواردي است که بايد مديران شهرهاي جديد به آن اهميت دهند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: راه ، مترو ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار