در برنامه "عمران و پيشرفت"‌بررسي مي‌شود؛

حضور تیم اقتصادی دکتر حسن روحانی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

تیم اقتصادی دکتر حسن روحانی در 13 شهریور در خانه ملت حضور بهم رساندند و در خصوص نقش 40 درصدی تورم زا بودن مسکن مهر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گفت و گو نشستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو اقتصاد؛تیم اقتصادی دکتر حسن روحانی در 13 شهریور در خانه ملت حضور بهم رساندند و در خصوص نقش 40 درصدی تورم زا بودن مسکن مهر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گفت و گو نشستند.

 برنامه "عمران و پیشرفت" در این هفته و دو هفته آتی قصد دارد به تحلیل این جلسات بپردازد و با مهرداد لاهوتی نماینده استان گیلان شهرستان لنگرود و عضو هیئت رییسه عمران مجلس و کامران نرجه مشاور اقتصادی به تحلیل این جلسات می پردازند و تمام زوایای این جلسات را برای شنوندگان روشن می کنند.

سید مهدی شادبهر سردبیر و نویسنده ، ستاره جوادی تهیه کننده و نوید نوروزی گوینده همراه شما در این برنامه خواهند بود.

"عمران و پیشرفت" پنج شنبه 21 شهریور ساعت 13:15 از شبکه اقتصاد به روی آنتن می رود. /ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مجید
۱۱:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
با عرض سلام و خسته نباشید.
مشکلات مسکن مهر و تاثیرات آن بر تورم هرچه که باشد، عمدتاً مربوط به خود پیمانکارن و نهادهای نظارتی در روند ساخت و ساز آن بوده است که ماحصل آن نارضایتی و گرفتاری جمعی از قشر ضعیف مستاجر نشین جامعه که چشمانشان به این خانه ها دوخته می باشد، شده است.
به عنوان مثال در شهر جدید پردیس تهران 3 فاز به نام های فاز 5، 8 و 11 در تابستان سال 91 شروع به ثبت نام از متقاضیان نمودند و بسته به پیمانکار هر فاز عملیات عمرانی آن ها آغاز گردید. پیمانکاران فاز 8 و 11 در ابتدای شروع به فعالیت خود و قبل از شروع شدید موج گرانی، کلیه تجهیزات عمرانی خود را تهیه نمودند و پیمانکار فاز 5 دم از کج سفت و سخت بودن زمین و غیره زده است. در حال حاضر فاز11 حدوداً 95% از کارهای عمرانی خود را به پایان رسانیده و با متقاضیان پای میز قرارداد نشسته است ولی فاز 5 به گفته شرکت عمران شهر جدید پردیس بنا به دلایل نا معلوم 5 ماه از بهترین وقت از سال را برای کارهای عمرانی متوقف بوده است و حتما بعداً هوا سرد است و در فصل پاییز و زمستان نمی توان به علت بارانی و برفی بودن کار کرد.
با کمی پرس وجو متوجه می شوید، پیمانکار فاز 5 در حال حاضر همان پیمانکار فاز 9 می باشد که هنوز بعد از گذشت سه-چهار سال خانه های متقاضیان خود را تحویل نداده است و به آن عزیزان مستاجر نشین که هر کدام مشکلات فراوانی دارند، همان بهانه هایی (مرقون به صرفه نبودن برای پیمانکار) که در حال حاضر به فاز 5 و شرکت عمران پردیس می گوید، گفته است.
بعد از مشاهده روند ساخت و ساز و تجهیزات پیمانکاران پدیدار گردید که تجهیزات و ادبات عمرانی پیمانکار فاز 11 از خودشان بوده ولی فاز 5 کلیه تجهیزات و ادبات عمرانی را اجاره کرده و ساخت وساز را به چندیدن پیمانکار دیگر محول نموده است، که با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که هنوز پول این بندگان خدا را هم نداده است.
درحال حاضر پیمانکار فاز 5 درگیر مشکلاتی می باشد که خود مسبب آن بوده است و بخشی از آن براثر بی نظارتی مسئولین شرکت عمران شهر جدید پردیس می باشد و پیمانکاران فازهای 8 و 11 در حال تحویل دادن خانه ها به متقاضیان خود می باشند.
سخن را کوتاه نموده و از شما عزیزان توفیق روز افزون در امر خدمت رسانی به این مردم عزیز را مسئلت دارم.