آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دشمنان سعی می‌کنند فضای کشور را متشنج نشان دهند گفتند: ما باید وحدت خود را حفظ کنیم و اختلافات خود را به مطبوعات نکشانیم.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر ما جامعه را مانند یک پیکر در نظر بگیریم وزارت اطلاعات چشم این پیکر و نظامیان بازوان این پیکر هستند و فرهنگ و کار جنابعالی بیان و زبان این پیکر هستند.

وی با اشاره به اینکه در آزادی بیان باید مرزها رعایت شود، گفت: در مجموعه شما باید افرادی متخصص و آگاه به کار باشند و پس از ارزیابی مناسب کتاب‌ها، اجازه نشر کتاب‌های غیرمفید را ندهند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت مسئله هنر گفت: اسلام با هنر مخالف نیست و باید طوری مورد استفاده قرار بگیرد که در خدمت دین و اسلام باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه هنر و کتاب و موسیقی و رسانه می‌تواند در راستای رشد و بالندگی جامعه کمک کند، گفت: این مسیر بسیار حساس است و شما می‌توانید با همت و تلاش خود به یاری خدا در این کار موفق شوید.

وی تاکید کرد: شما باید در انتخاب مشاوران خود دقت کنید تا افرادی باشند که این خصوصیات را درک کنند و در این خصوص متعهد باشند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت صدور انقلاب به جهان گفت: مشاهده می شود که دنیا تشنه موازین انقلاب است و شما باید در گسترش این انقلاب به جهان تلاش کنید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه سایت‌های صهیونیستی کارهای ما را سبک و بی‌ریشه نشان می‌دهند، گفت: صهیونیست‌ها بر کل مطبوعات جهان سیطره دارند و شما در میدانی وارد شده‌اید که هجمه فراوانی وجود دارد و باید عزم و اراده داشته باشید که بتوانید در این میدان موفق شوید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمنان سعی می‌کنند فضای کشور را متشنج نشان دهند، گفت: ما باید وحدت خود را حفظ کنیم و اختلافات خود را به مطبوعات نکشانیم.

در ادامه این دیدار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما یک تهاجم فرهنگی از بیرون داریم که تمام سبک زندگی مردم را تغییر داده است گفت: باید تلاش شود که معنویت در جامعه ایجاد شود که بخش عمده این وظیفه بر عهده روحانیت و علما است.

علی جنتی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم باید شرایطی فراهم کند که کارها به نحو مطلوب انجام شود.

وی گفت: ما به فکر تاسیس مجمعی در حوزه علمیه هستیم که تمام کتاب‌های دینی در این مجمع بررسی شود و تصمیم داریم این کار را در خصوص کتاب‌های کودک، علمی و... نیز گسترش دهیم./س

برچسب ها: قم ، آیت ، الله ، نوری ، همدانی ، وزیر ، فرهنگ ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.