به گزارش
باشگاه خبرنگاران به نقل از ورايتي؛ احمد عبدالله بعد از موفقيت «ميكروفون» كه نگاهي پوچگرا به طبقهي فقير جامعهي مصر در گير و دار انقلاب 2011 اين كشور دارد.
احتمال ميرود «كهنه و مندرس» يكي از معيارهاي سنجش سينماي مصر بعد از انقلاب شود.
ديالوگهاي كوتاه و شرحهاي كم يكي از ويژگيهاي اصلي اين فيلم است. گفتوگوها بيشتر از دو جمله نيستند و بيشتر صحنهها ديالوگي ندارند كه البته شجاعت را نشان ميدهد چون بينندگان نه تنها با حوادثي كه در فيلم پخش ميشود بيگانه هستند بلكه با مذهب و فرهنگ پيچيدهي مصر هم ناآشنا هستند.
«كهنه و مندرس» براي مخاطبي كه در درگيريهاي مصر حضور داشتهاند، تاثيرگذار است.
احمد عبدالله صحنههاي مستند اين فيلم را در درگيريهاي انقلاب و بعد از آن جمعآوري كرده است. اين تصاوير خام از بيرحميها و پيروزي، در كنار حقيقتهاي حوادث جاري كه قرن 21 بيان ميكند./ص