حسینی با اشاره به افزایش 30 تا 50 میلیونی وام خرید مسکن، گفت: تنها راهکاری که قیمت مسکن را کاهش نمی‌دهد، افزایش وام خرید است، از این دولت می‌تواند با افزایش وام ساخت و ساز مسکن، تاثیر بسزایی در رکود بازار مسکن بگذارد.

سید بهلول حسینی نماینده مردم آذربایجان شرقی و میانه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص، احتمال افزایش 30 تا 50 میلیونی وام خرید مسکن، اظهار داشت:‌افزایش وام برای خرید مسکن اشتباه است، البته امکان کاهش موقتی رکود این بازار دارد، ولی پس از مدتی دوباره بازار مسکن به همان حالت قبلی خود باز می‌گردد.  
 
وی با بیان اینکه هرچه دولت توان مردم را برای خرید مسکن افزایش می‌دهد، به همان میزان تورم نیز افزایش می‌یابد، افزود: زمانی که دولت وام خرید را افزایش دهد، تنها موجب ورود تقاضای جدید به این بازار می‌شود و کمکی به افزایش عرضه و خانه‌های جدید نمی‌کند، بنابراین نتیجه افزایش تقاضا و کاهش عرضه، چیزی جز افزایش تورم نیست.  
 
حسینی به افزایش وام ساخت و ساز مسکن و ورود بخش خصوصی به این حوزه اشاره کرد و گفت:‌ از طرفی اگر دولت اقدام به افزایش وام ساخت و ساز مسکن نماید، نه تنها شاهد روزافزون عرضه خواهیم بود بلکه با توجه به تغییر شرایط، تورم نیز کاهش می‌‌یابد.
 
 
نماینده مردم آذربایجان شرقی و میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهاجرت به تهران از دیگر دلایل افزایش قیمت است، تصریح کرد:‌لازم است دولت به جای افزایش جذبه تهران که موجب مهاجرت روزافزون به این شهر شده است، به رونق شهرهای جدید، رونق زیرساخت‌ها و اشتغال‌زایی در شهرهای دیگر بپردازد. اجرای این اقدامات، تاثیر بسزایی در کاهش مهاجرت به تهران دارد.  
 
وی ادامه داد: به طور کلی هر چه جذبه شهری بالا رود، به همان میزان تقاضا برای خرید مسکن افزایش می‌‌یابد و این یک مسئله کاملا طبیعی است.  
 
حسینی افزود: همچنین باید از نگاه تجاری به مسکن کاسته شود، چرا که این مسئله خود به خود موجب ایجاد تورم می‌شود.  
انتهای پیام/ 
برچسب ها: مسکن ، وام ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار