سخنگوي حزب اسلامي کار گفت: راستگو در جلسه شورای مرکزی حزب در حضور دبیر کل اعلام کرد که من به محسن هاشمی رأی خواهم داد و پرچمدار محسن هاشمی به عنوان کاندیداي شهرداری شد و حتی در سخنرانی قرائی اعلام کرد که شورای اصلاح‌طلبان باید قوی‌تر و قاطع‌تر برخورد کنند.

"علي‌ حسيني " در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه اخير کميته داوري حزب اسلامي کار در خصوص وضعيت الهه راستگو اظهار داشت: علی‌رغم دعوت کتبی و رسمي، راستگو در جلسه کمیته داوری حضور پیدا نکرد.  
 
وي افزود: براساس اساسنامه و مرامنامه حزب اسلامي کار، عضوی که مرتکب تخلفی شود به شورای داوری ارجاع و تخلفات وی مورد بررسی قرار می‌گیرد و براساس نحوه و میزان تخلف کمیته داوری رأی خود را صادر خواهد کرد.

اين فعال سياسي ادامه داد: زماني که خانم راستگو برای کاندیداتوری شورای شهر اعلام آ‌مادگی کرد، تعهداتی را بابت عضویت در جبهه اصلاحات قبول و اعلام داشت که مواضع اصلاحات، مواضع وی و تصمیمی که در جبهه اصلاحات گرفته شود، تصمیم وی خواهد بود.  
 
حسيني بيان داشت: خانم راستگو با توجه به انتظارات حزب از وي  براي انتخاب محسن هاشمي به عنوان شهردار و تغيير ناگهاني موضعش در اين باره  ابهامات زيادي ايجاد کرد و  با اين رفتار متهم به عدم پايبندي به تعهدات و قول‌شان شدند.

سخنگوي حزب اسلامي کار به روند انتخاب شهردار تهران از سوي اعضاي شورا و نقش اصلاح‌طلبان از جمله راستگو، اشاره و تصريح کرد: در جریان انتخاب شهردار تهران خانم راستگو با حضور در کمیته‌ها و جلسات متعدد اصلاح‌طلبان، به ايراد قسم‌های متعدد شفاهی و همچنین در جلسه شورای مرکزی حزب در حضور دبیرکل اعلام کرد که من به محسن هاشمی رأی خواهم داد و پرچمدار محسن هاشمی به عنوان کاندیداي شهرداری شد و حتی در سخنرانی قرائی اعلام کرد که شورای اصلاح‌طلبان باید قوی‌تر و قاطع‌تر برخورد کنند.  
 
وي با تاکيد بر يکي نبودن گفتار و کردار راستگو تصريح کرد: اين عضو شورای شهر حق آزادی انتخاب در رأی خود را داشت و دو نفری که به عنوان کاندیداي شهرداری مطرح شدند لیاقت و توانایی این کار را دارا بودند.  
 
حسيني ابراز داشت: موضوع انتخاب شهردار و رأی وی نیست بلکه صداقت،‌ راستی کردار و گفتار افراد مدنظر است چراکه اساسنامه و مرامنامه حزب براساس اعتقادات دینی تنظیم شده است.
 
عضو شوراي مرکزي حزب اسلامي کار خاطرنشان کرد: کمیته داوری حزب در جلسه امروز (چهارشنبه) با توجه به مستندات متقن و اظهارات شهود ، اظهارات راستگو در قبل و بعد از برگزاري انتخابات شوراي شهر تهران به منظور انتخاب شهردار، مغایر با اهداف و سخنرانی‌های وی بوده و اين دوگانگی در رفتار و عملکرد وی مورد اعتراض و انتقاد اعضا قرار گرفت.

حسيني به اهداف کلي حزب اسلامي کار اشاره و تصريح کرد: ایجاد کرامت‌های انسانی و اسلامی از جمله اهداف مورد نظر ماست و اگر شخصی مغایر با کرامت‌های انسانی و اسلامی رفتار کند، فرقی نمی‌کند اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا بلکه ارزش‌های اعتقادی اهمیت دارد و در همه جای دنیا دروغ و دروغگو مورد سرزنش است.  
 
وي گفت: اگر راستگو در کمال صداقت و راستی فرد مورد نظر خود برای پست شهرداری عنوان می‌کرد، هرچند اعضاي حزب گله‌مند مي‌شدند اما هیچ کس حق اعتراض نداشت، همانطور که افرادی که به قالیباف و هاشمی رأی دادند مورد اعتراض قرار نگرفتند. هجمه وارده به راستگو  به دلیل دوگانگی برخورد وي بوده که بر خلاف عقل و شرع است.

حسيني با بيان اينکه علت اخراج راستگو انتخاب قالیباف به عنوان شهردار نیست، تاکيد داشت: شوراي داوري حزب اسلامی کار عضویت  خانم راستگو در حزب مذکور را مردود اعلام کرد و حکم اخراج وي صادر شد و از اين پس وي صلاحیت ادامه کار در این حزب را نخواهد داشت؛ طبق آئين‌نامه پيش بيني شده خانم راستگو تا يک هفته فرصت اعتراض به حکم صادر شده را دارد، به طور قطع اعتراض وي مورد بررسي شوراي داوري قرار خواهد گرفت.
 
عضو شوراي مرکزي حزب اسلامي کار در پايان خاطرنشان کرد: از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان درخواست می‌کنم از تصمیم حزب اسلامی کار برای مبارزه با دروغگویی و دوگانگی برخورد دفاع و پشتیبانی کنند تا بتوانیم جامعه‌ای سالم تحت زعامت "مقام معظم رهبری" داشته باشیم.

انتهای پیام/  
 
برچسب ها: حزب ، کار ، اخراج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار