مدیر کل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران گفت: در حال حاضر بیش از 35 درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،ایرانپاک با بیان اینکه جمعیت عشایر ایران حدود یک میلیون و 200 هزار نفر است، اظهار کرد: هر عشایر 10 برابر مصرف خود را تولید می کند.

وی افزود: عشایر با جمعیت اندک توانسته اند با تولید سالانه 180 هزار تن گوشت، بیش از 20 درصد گوشت مورد نیاز کشور را تولید کنند.

وی در خصوص وابستگی قطعی صنایع دستی کشور به توانمندی های عشایری گفت: در حال حاضر بیش از 35 درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می شود.

ایرانپاک از فعالیت 220 تشکل عشایری در سطح کشور خبر داد و افزود: این تعداد شامل 20 اتحادیه تعاونی عشایری در سطح استان ها و 200 شرکت تعاونی است.

مدیر کل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اهتمام این مجموعه برای پیشبرد اهداف برنامه راهبردی این اداره کل گفت: در گذشته این اداره کل فعالیت های خود را محدود به ارائه خدمات یارانه ای کرده بود ولی در حال حاضر برنامه های راهبردی ما متمرکز بر فعالیت های تولیدی، فعالیت های بازرگانی، فعالیت های خدماتی و فعالیت های آموزشی و حمایتی است.

وی با تاکید بر آموزش در امور عشایر خاطر نشان کرد: متاسفانه اعتبار آموزشی کافی برای این اداره کل در نظر گرفته نشده است و این موضوع باعث مشکلات عدیده ای در حوزه آموزش بوده است.

ایرانپاک ادامه داد: آموزش در جامعه عشایری تاثیر بسزایی در افزایش تولیدات محصولات عشایری دارد از این رو از مسئولین مربوطه انتظار می رود برای کمک به خلق حماسه اقتصادی تدابیر لازم را در نظر داشته باشند./ب

 

برچسب ها: صنایع ، دستی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.